Svenska Sailor Moon
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Castlist (plus lista över problem)

+8
emmystar
JinniSan
unelore
Party On The Moon
Alexander
TheSailorBoy
Meli
Cherazor
12 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Cherazor tis feb 03, 2009 8:33 pm

Notera att vissa på listan inte har ett konto här, och då så de under ett namn de angav att de ville stå under. Wink

Sailor Moon/Usagi - Cherazor
Sailor Mercury/Ami - JinniSan
Sailor Mars/Rei - Unelore
Sailor Jupiter/Makoto - Susanna
Sailor Venus/Minako - PenelopeNarcissi
Chibi-Usa - Bennybär
Sailor Neptune/Michiru - PenelopeNarcissi
Sailor Uranus/Haruka - Meli
Sailor Pluto/Setsuna - Moiranna
Luna - Lo
Artemis - Alex?
Mamoru - ?
Tomoe - Alex?
Eudial - soetnosen123


Problemen ligger just nu i följande grejer:
- Han som gjorde Mamoru i R-filmen har inte svarat på mina mail och jag har ingen som kan ersätta honom (hur fin röst Alex än har så är han inte mycket av en Mamoru-röst Wink)
- Jag har insett att jag inte kan redigera avsnitten. Jag är helt enkelt inte tillräckligt bra för det och jag har ingen som kan eller är villig att göra det åt mig. >__<

Utöver det är vi i princip klara att köra igång. Alla som är i dubben kommer att bli dubbelkastade (allstå, köra fler roller än en) så jag ska försöka ta mig tiden på fredag att dela upp rollerna så att ingen får fler roller än någon annan, osv.


Senast ändrad av Cherazor den tis feb 03, 2009 9:27 pm, ändrad totalt 1 gång
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Meli tis feb 03, 2009 9:12 pm

Vad roligt att höra ifrån dig ingen Chery. Har saknat dig här inne på forumet. Till att börja med måste jag påpeka att Makotos röstskådis faktiskt inte är min lillasyster. Hon är lillasyster till en av mina vänner :-P
Jag tror det går bra att kalla henne för "Susanna" åtminstone tills hon säger att hon vill ha ett smeknamn istället :-)

Sen har jag en annan grej att bidra med oxå. Erfarenhet av redigeringsarbete och ett redigeringsprogram. Jag ställer gärna upp. Men jag äger personligen inte några dvd:er eller liknande med Sailor moon, vilket gör att om jag ska kunna redigera våran dubb måste jag på något sätt få tag i avsnitten och ripa dem eller liknande.

Jag äger dessvärre inget datorprogram som kan ta bort rösterna från bakgrundsmusiken heller (om nu det är möjligt att göra) så det kanske jag oxå måste få hjälp med.
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Cherazor tis feb 03, 2009 9:26 pm

Oj, tack. Jag har haft allvarliga datorproblem den senaste tiden. Min dator har totaldött, så jag har nu snattat pappas laptop. Tongue

Är hon inte din syster? Arrgh! *redigerar* Well, my brain phails. *skratt* Jag noterar henne som Susanna istället. Laugh

Om du är villig att redigera så vore jag väldigt tacksam, för det skulle lösa massor av problem. Att ta bort rösterna från bakgrundsljudet är inte möjligt, utan all musik och effekter måste läggas till i efterhand. >__<;; Men filmerna kan jag säkert hjälpa dig att få tag på (med andra ord så ber jag Alex om hjälp. That's the way it works!)
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Meli tis feb 03, 2009 9:41 pm

Ja, men jag är mycket villig att redigera. Jag skaffade mitt redigeringsprogram för typ tre år sedan för jag och mina vänner skulle spela in en långfilm (redigerignsarbetet är ännu inte klart...) men jag upptäckte iallafall hur kul jag tyckte det var med redigering så... I won´t let you down :-p

Låter ju bra att Alex kan hjälpa oss med filmerna :-D
Jag hoppas han kan hjälpa till med att få tag på musiken och ljudeffekterna oxå :-/
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av TheSailorBoy fre feb 06, 2009 6:15 pm

Alla dessa andra fiender, Tellus osv. Är det sådana som inte ska få en egen skådis?

TheSailorBoy
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 127
Age : 27
Registration date : 08-03-15

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Alexander lör feb 07, 2009 4:16 am

Hmm, jag ser att folk pratar om mig här. XD

"TheSailorBoy": Menar du Tellu? En av Witches5-medlemmarna? Tongue Jo, de lär ju bli svåra att få tag på en enskild skådis åt, då hon bara har ett "eget" avsnitt och har några repliker i ett par andra. Laugh

Men nja, jag tror inte att jag ska vara med längre, speciellt blir det svårt att göra Tomoe, då jag bor hemma och börjar jag skratta maniskt skickar nog familjen mig direkt till psyket. XD

Jag har iaf hela Sailor Moon, R och S på DVD, sen så har ju SailorMoonCenter släppts SuperS att ladda ner, det är Stars jag inte har, men eftersom vi/ni inte börjat med S än, så lär det ju inte bli nån brådska.

Heh, jag är inget bra på ljudeffekter, därför köpte jag R-filmen från Japan så jag slapp leta ju. ^^
Musiken är enklare, då det står i Memorial Music Box-"manualen" vilken musik som ingår i varje avsnitt, det står dock på japanska, men är lätt att tyda. I första avsnittet av S (ep 90) så är nästan alla musikslingor nerkortade, så där får man vara duktig på att klippa och sånt i musik. ^^
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Meli lör feb 07, 2009 12:18 pm

Det är verkligen synd att du känner det svårt att fortsätta Alex. Jag bor ju själv hemma nu så min plan är att bara spela in när jag är ensam hemma ;-)

Men då kan jag få avsnitten av dig alltså???
Jag försökte kolla runt lite själv efter var man kunde ladda ner dem, men alla japansk är ju subbad, och vi vill ju inte ha någon text längst ner :-P

Tänkte om du kanske kunde ge mig ett eller två avsnitt åt gången i takt med att vi dubbar så blir det enklare för mig, och så fyller det inte upp min dators hårddisk... Egentligen hade det ju varit bra om jag fick avsnittet tidigare än dubbreplikerna, för då hade jag kunnat koncentrera mig på att fixa ljud och musik innan rösterna läggs in, men det beror ju på hur industrialiserade vi vill bli.

Det är ju jätte bra om det står i "Memorial Music Box-"manualen vilka låtar som används, men jag kan ingen japanska... :-p är kanske bättre än att bara tvignas gå på måfå...
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Alexander lör feb 07, 2009 5:37 pm

SailorMoonCenter har faktiskt episod 90 och 91 upplagda i riktigt bra kvalitet, och den har valbar text, så de bör fungera riktigt bra.

Jag har gett en lista på all musik som är med i ep 90 till Cherry, inklusive vilken skiva och spår det är i Memorial Music Box, jag vet inte om hon har kvar den dock. ^^
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Meli lör feb 07, 2009 6:59 pm

Ja, jag har spenderat det mesta av dagen faktiskt med att lista ut hur jag skulle bli av med Ogm. formatet från avsnitt 90, eftersom mitt videoredigeringsprogram inte accepterar det, men nu har jag lyckats convertera det, tack och lov :-P
förhoppningsvis tar inte procesen en hel dag i fortsättningen ;-P Men så sålänge jag kan få tag i avsnittet från den sidan är det ju lugnt och finemang Smile.

He, ja då får vi hoppas att Cherry har kvar det dokumentet för min skull Tongue Men jag trodde vi skulle dubba avsnitt 89 oxå, så jag antar vi isåfall börjar med den?
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Alexander lör feb 07, 2009 7:35 pm

Jo, precis, jag får kolla igenom musiken till ep 89 också då. ^^
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Meli sön feb 08, 2009 11:11 pm

He, ja tack, gör gärna det Rolling Eyes
Du råkar inte ha en hög lämpliga ljudeffekter som ligger och skräpar?

Och Cherry, gick det bra med rollerna???
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Alexander mån feb 09, 2009 1:20 am

Okay, jag har nu gått igenom musiken till ep 89. Det var krångligt må jag säga, då Memorial Music Box-manualen inte verkar överensstämma med själva avsnittet alltid.

Musiken:
1. Opening Title Music [Memorial Music Box CD 2, Spår 1]
2. Dareka ga nerawarete iru-2 [Memorial Music Box CD 1, Spår 37] Ihopklippt version
3. Hontouni Erabareta Senshi Nano-2 [Memorial Music Box CD 1, Spår 10]
4. Karei naru Moon Prism Power Make-Up [Memorial Music Box CD 2, Spår 12, Del 1] Ihopklippt version
5. Koisuru Otomegokoro-8 [Memorial Music Box CD 1, Spår 35] Ihopklippt version
6. Ai No Senshi [Memorial Song Box CD 3, Spår 8]
Reklamavbrott
7. Yumemiru Odango Atama-3 [Memorial Music Box CD 1, Spår 44] Ihopklippt version
8. Hontouni Erabareta Senshi Nano-1 [Memorial Music Box CD 1, Spår 9] Ihopklippt version
9. Sabishisa wo Koete [Memorial Music Box CD 3, Spår 12, Del 3] Ihopklippt version
10. Yuugure Toki wa Youma no Yokan-2 [Memorial Music Box CD 1, Spår 50] Ihopklippt version
11. ?? Tyngre version av "Daimon" på [Memorial Music Box CD 3, Spår 8], det står att den ska finnas på [Memorial Music Box CD 1, Spår 20], men det är inte den, den kommer lite senare.
12. Moon Crystal Power, Makeup [Memorial Music Box CD 3, Spår 15, Del 3] Ihopklippt version
13. Hoshizora ha Mysterious-6 [Memorial Music Box CD 1, Spår 20]
14. Ending Arrangement - Brightly Energetic and Romantic [Sailormoon Music Collection Extra Version, Spår 9, Del 1]

Sådär ja, det ska vara allt. Manualen påstår att Moon Crystal Power spelas mellan musik 1 och musik 2, men på avsnittet jag har finns det inte en chans, då det inte är nåt mellanrum knappt. Jag har dock märkt att både den Portugisiska och den engelska dubben har Moon Crystal Power Make-Up-sekvensen mellan där, så dte kan varit nånting som fanns i avsnittet i original, det finns iaf inte i mitt avsnitt. ^^
Spår 11 går nog säkert att hitta, men jag känner inte för att leta igenom all musik. Men om nån vet på vilken skiva den finns, får ni gärna skriva det. ^_^

Så, Meli, du kommer att ha en del att göra framöver. Tongue

Edit: När man lyssnar noga precis efter introtalet i början, så hör man att det det blir ett litet hack och man hör slutet på Moon Crystal Power, så om det är nåt ADV fick av Toei eller klippte själva till USA-utgåvan vet jag inte. Den är ju dock inte viktig, alla vet ju hur Moon Crystal Power ser ut. Tongue
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Meli mån feb 09, 2009 10:32 am

Wow, super tack Alex :-) Jag ser fram emot att kasta mig över det så fort jag får tid Smile
Men vi ska väl inte ha med intro och utro musiken?
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Alexander mån feb 09, 2009 3:21 pm

Nope, inte vad jag vet iaf, jag har inte tagit med den iaf. ^^ Listan börjar med musiken som spelas under introt med hennes "Jag, Sailor Moon, ska straffa dem, i månens namn"-tal och slutar med en snabb version av Otome No Policy. ^^
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Cherazor ons feb 11, 2009 10:51 pm

Argh! På grund av crashade datorer är jag inte helt hundra på om jag har kvar filen - jag ska kolla laptopen. Med lite tur finns filen där.

Jag har inte börjat med castlisten ännu - pappa tog tillbaka laptopen från mig förut (;__Wink men nu har jag äntligen fått en egen databurk så nu har jag inga ursäkter längre. Wink Det kommer, make no mistake about it. Laugh
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Meli ons feb 11, 2009 11:13 pm

Jeayh! Hurra för Cherrys databurk Smile Ser fram emot att komma igång på riktigt. Är snart färdig med att lägga in musik och ljudeffekter i avsnitt 89 så det är bara att försöka hinna ifatt Tongue

Alex din lista har varit GULD värd. Jag hoppas att jag får lov att utnyttja dig för framtida manuall-översättnings-bruk Big smile

Hoppas att det inte gör något att jag får improvisera fram ljudeffekter till avsnitten eftersom det inte finns något speciellt ”Sailor moon paket” (they should definitely have made one of those) Mad
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Alexander tor feb 12, 2009 12:44 am

Visst kan jag hjälpa till att hitta musiken i fortsättningen. ^_^

Det finns ju dock lite ljudeffekter iaf, de ligger på R-filmen och S-filmens soundtrack, det är bara basic-ljudeffekterna dock. ^^
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Meli sön feb 15, 2009 3:01 pm

Suveränt, det tackar jag för :-)
Om du inte har något annat för dig kan du ge mig manuallen för avsnitt 90.
Jag är nämligen färdig med 89 nu ;-)

Däremot är jag något bekymrad över hur jag ska göra för att få filerna till max 1 Gb för youtube. Som det är nu är avsnitt 89 på typ närmare 12 Gb confused
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Alexander sön feb 15, 2009 8:24 pm

Redigerar du i WMM? Eller vilket program gör filen så stor?

Cherry för höra av sig om hon har kvar musiklistan för ep 90, annars får jag göra om skiten. ^_^
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Meli sön feb 15, 2009 9:56 pm

Nej i "Pinnacles studio 10.5 plus"

jag ska kunna spara i Avi, DivX, IPod -kompatibel, MPEG 1, MPEG 2, MPEG 4, Real Media, Sony PSP-kompatibel eller Windows Media. Det jag sparat den i än sålänge är Avi. Jag har bara fått för mig att bilden får finast kvalité där, men det är kankse inte så konstigt när den plötsligt blir 1200mb stor
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Alexander mån feb 16, 2009 12:53 am

Ah, när jag redigerade använde jag inte videon alls för att redigera ^^
Filmen på en timme blev ju ca 700mb, då bör inte ett avsnitt på 20 minuter bli 12gb. XD
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Meli mån feb 16, 2009 2:33 pm

Ahh, det löste sig fint när jag lade över filen i WMM. Att jag inte tänkte på det själv :-P
Tack för tispet, nu blev den betydligt mindre :-)

Går det att ladda upp en video på Youtube som är över 10 minuter lång? Jag har för mig att jag sett folk som lyckats ladda upp filer som är 23 minuter, eller finns det inte längre?
Min plan var nämligen att klippa avnsitten när reklamdelen kom (Och då helt enkelt ta bort den biten ur avsnittet) men då blir del A runt 8 minuter lång och Del B nästan 11 minuter :-/
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Alexander mån feb 16, 2009 2:49 pm

Jag menade faktiskt inte att du skull använda WMM. Tongue
Jag använde bara ljudspåret till att redigera, jag extraherade bara originalljudspåret från videon, la in det i Audacity, och matchade allt där så det blev bra, och sen la ihop spåret med videon igen med VirtualDubMod, på så sätt ändras inte bildkvaliteten alls. ^^

YouTube säger att det är 10-minutersgräns, men det är faktiskt 11 minuter. Förr hade de ingen gräns på längden, bara 100mb, men de har ändrat det ja.
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Party On The Moon mån feb 16, 2009 4:07 pm

Ska ni göra Sailor Moon Super nu :O ?
Party On The Moon
Party On The Moon
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 133
Age : 33
Registration date : 08-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Meli mån feb 16, 2009 4:52 pm

Jag hoppas det iallafall. Jag är i princip redo att lägga in rösterna, men Cherry har nog en del "buggar" kvar att lösa med röstskådsiar först...

Jag vet inte hur upplägget kommer bli rent praktiskt däremot. Jag har ju varken tillgång till Mooncookies hotmail eller youtubekanal. Kanske folk borde fortsätta skicka sinna röster till mooncookies och sen kan jag får en zipad mapp med alltihop?

Okej, nä jag tänkte fortsätta redigera i Pinnacles, men avi-filen går att infoga i WMM och där sparas om med lägre Mb, men kvaliten blir ju märkbart sämre... Jag får titta närmare på det där VirtualDubMod
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av unelore tis feb 24, 2009 2:23 am

Ja vi har ju iaf fått tillskott med två killar till dubben, Cherry så det är bara placera dem vart du tycker nu när du träffat dem och pratat lite med dem Tongue
Viktor är riktigt duktig på att ändra på sin röst också ^^
unelore
unelore
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 45
Age : 35
Ort : Norrtälje
Registration date : 08-03-13

http://unelore.deviantart.com/

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Meli fre mar 13, 2009 12:14 am

Hm, jag har försökt bekanta mig med Virtualdub, men det första problemet jag upptäckt är att det programet inte stödjer filer i ogm-format, vilket är det formatet jag får hem sailor moon avsnittet i från hemsidan. Jag har ett konverteringsprogram som kan göra om dem till en massa andra format som virtualdub kan öppna, men då blir filerna genast större och då är vi tillbaka på mitt förra problem med att ha pinnacles som redigeringsprogram... Har någon något tips på hur man kan konvertera ogm-filer till avi. eller någon anna filtyp utan att de skjuter i höjden storleksmässigt? Annars får vi finna oss i att det inte blir dvd-kvalitet på avsnitten. Fast det blir det kanske inte endå. Vill inte lova något som jag inte kan hålla :-P
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Alexander fre mar 13, 2009 1:10 am

Du använder VirtualDub, VirtualDubMod stöder ogm, där är det bara att välja "save as" och välja avi. ^^
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Meli fre mar 13, 2009 10:23 am

Ah! okej :-)

Skulle du kunna säga exakt vilken vertion det är du använde till Sailor moon R filmen? Den enda virtualdubmod jag hittar är: "1.5.10.2" och den har inget verktygsfält för "audio"

Tycker det borde vara grundläggande för ett dubningsprogram att ha en knapp för att ta bort och lägga på nytt ljud O__o
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Alexander fre mar 13, 2009 7:00 pm

Det är 1.5.10.2, men programmet är inte ett dubbningsprogram, du kan inte lägga till en massa ljudklipp och synka de var för sig, du kan endast ha ett spår med audio, därför gjorde jag klart hela spåret i Audacity och la till det i VirtualDubMod efter.
Gå in på "Streams" och sen "Stream list" så finner du audio- och textfilerna. ^^
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Meli fre mar 13, 2009 8:56 pm

Wow. Jag skulle behöva en manuall! Tongue

Jag hittar iallafall till "audio- och textfilerna" nu. Tack så mycket för hjälpen Big smile

Nu måste jag bara klurat vad man ska göra sen... Tyckte det mest logiska skulle vara att markerade ljudfilen och välja "disable" men när jag klickat "ok" och testar spela videon hörs ljudet endå Mad Och fastän jag importerar ett nytt ljud till listan så spelas det inte upp... hm...

Ja, jag är inte så pigg på idén att använda Audacity. Det låter svårt att synka läpprörelser i ett program man inte ser videon i. Men jag har en plan för hur jag ska kuna skapa en wav-fil och sen lägga in den i virtualdubmod, så det ska nog lösa sig... bara jag lyckas lista ut varför ljudet inte försvinner silent


***
Precis när jag postat detta meddelande råkade jag av en slump klicka på den lilla symbolen för högtalare på klippet och plötsligt var det alldeles tyst! Lyckades dessutom lägga på ett annat ljudspår utan problem där efter, så vänligen ignorera min tidigare desperation och mottag istället bara mitt tack för din hjälp ;-)


Senast ändrad av Meli den fre mar 13, 2009 9:03 pm, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Jag kom på felet)
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av JinniSan lör mar 14, 2009 5:35 am

Hurray! :3 jag har massor av folk som jag skulle kunna dra med, både tjejer och pojkar/killar ^_^
JinniSan
JinniSan
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 27
Age : 32
Ort : Mora
Registration date : 08-11-21

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av emmystar sön apr 26, 2009 4:20 am

Jag ser framemot att se resultatet av detta.
Men somsagt, det tar tid men allt ska väl blibra?

emmystar
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 173
Age : 36
Ort : Värnamo
Registration date : 08-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av TheSailorBoy sön apr 26, 2009 7:43 pm

Jag tänkte bara säga det att jag ska fortsätta och spelar gärna en roll i den kommande serien, jag kanske sagt det förut, men struntsamma. Minns redigerarna hur min röst låter? XD

Jag har förresten pratat med Cherry och hon säger att dubben ska fortsätta så fort man hittar någon som kan spela Mamoru.

TheSailorBoy
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 127
Age : 27
Registration date : 08-03-15

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Bennybär tis apr 28, 2009 4:34 pm

Att det är så svårt att hitta en mörk stilig röst som kan göra Mamoru! Om vi inte hittar någon snart så så...så(kommer på något senare)!
Bennybär
Bennybär
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 110
Age : 26
Registration date : 08-03-14

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Meli lör maj 02, 2009 4:36 pm

Det är kanske dags att göra någon ny form av "reklam" på youtube eller någon annan stans där vi anonserar ut Mamoru som tillgänlig röstskådis. Fast det kanske ni redan nyligen har gjort?
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av TheSailorBoy sön maj 03, 2009 8:54 pm

Meli skrev:Det är kanske dags att göra någon ny form av "reklam" på youtube eller någon annan stans där vi anonserar ut Mamoru som tillgänlig röstskådis. Fast det kanske ni redan nyligen har gjort?

Jag håller med, jag tycker också att det är god tid att lägga ut någon form av annons på YouTube där man ansöker om en Mamoruskådis

TheSailorBoy
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 127
Age : 27
Registration date : 08-03-15

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Meli fre maj 08, 2009 7:33 pm

Jag känner en kille på 23 som kanske skulle passa. Kommer skicka ett röstklipp med honom till Mooncookies mail
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av JinniSan tis maj 19, 2009 2:55 pm

Yaaaay!! ^___^ hoppas vi kan sätta igång snart! <3
JinniSan
JinniSan
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 27
Age : 32
Ort : Mora
Registration date : 08-11-21

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Bennybär ons maj 20, 2009 6:33 pm

Håller med dig JinniSan! Hoppas verkligen det blir bra!
Bennybär
Bennybär
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 110
Age : 26
Registration date : 08-03-14

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Alexander ons maj 20, 2009 11:49 pm

Jag har gett ett förslag till Cherry om att dubba Sailor Moon R-specialen "Make Up! Sailor Senshi" först, medan rollfördelningen är klar för episod 89 och framåt.. ^^
Den innehåller ju mycket mindre dialog än episod 89, och färre manliga karaktärer, dessutom är ju bakrundsmusiken och effekterna klara då de ligger som ett eget spår på DVD-utgåvan av R-filmen.
Manuset är också klart, så det räcker med en Mamoru för att börja dubba filmen. ^^

Vet inte vad ni tycker, men jag och Cherry tyckte att det lät som en bra idé iaf. Smile
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Meli tor maj 21, 2009 11:21 am

Jag gör gärna vad som än kommer först :-P
Hoppas ni tycker ljudfilen jag skickade kan bli en bra Mamoru pale :XD:
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Alexander fre maj 22, 2009 1:26 am

Det är ytterligare en kille som nyligen skickat in ett ljudklipp, och jag tycker han passar bättre som Mamoru än killen som du skickade in ljudklipp på, Meli. Sorry. XD
Men jag vet inte vad Cherry tycker, det är hon som tar slutgiltiga beslutet. ^^
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Meli fre maj 22, 2009 12:42 pm

Det är ju strålande. Från att inte ha några mamoruaspiranter till att plötsligt ha två ;-)
Om nu inte mitt "bidrag" får spela Mamoru kanske han kan användas till något annan manlig småroll, förutsatt att han vill det såklart :-p

Du stannar väl som Tomoe och Artemis, Alex? *bedjande ögon*

Men vi har ju Chad, Reis morfar eller Motoki annars :-P
och "The amazon trion" i framtiden ;-)

Vet inte om han passar till Helios, Umino eller Usagis lillebror däremot... :-P

Jaja, hoppas ett beslut snart fattas så att vi kan sätta igång. Min "klient" är mycket nyficken på Cherrys beslut
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Alexander fre maj 22, 2009 4:03 pm

Jag är inte säker på om jag ska fortsätta vara med, troligtvis är jag med som Artemis iaf, då han inte har så överdrivet stor roll i resten av serien, Tomoe beror helt och håller på om jag lyckas få till hans röst och galna skratt. XD

Visst finns det ju fler manliga roller, speciellt i SuperS med Amazon-trion, Stars däremot finns det alldeles för få manliga roller ju. ^^
Chad? Har någon tittat på engelska dubben? Wink Jag antar att du menar Yuuchirou. Tongue

Jag väntar på att Cherry ska logga in på MSN så vi kan prata om saken, hon är lite seg bara. XD
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Meli fre maj 22, 2009 4:34 pm

Ah, sorry. Jag fuskade när jag sökte efter manliga karraktärer i Sailor moon och letade upp en wikipediahemsida som listade dem alla. Råkade ta Yuuchirous engelska namn :-S

Men okej. Erik (som killen heter) vill gärna vara en större roll eftersom det är kul ;-P
Så han kanske kan pröva på att göra Tomoe annars. Jag har förtroende för att han skulle kunna skratta galet iallafall ;-)
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Alexander fre maj 22, 2009 5:41 pm

Ingen fara, gillar bara att retas lite. XD

Visst f¨r han provspela som Tomoe, det är ju alltid uppskattat med nån som kan göra en roll bättre än någon annan, vilken karaktär det än är. ^^
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av JinniSan sön aug 16, 2009 6:09 pm

Hur går det? :3

Alex, du måste vara med *___* din röst är ju helt underbart bra!
JinniSan
JinniSan
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 27
Age : 32
Ort : Mora
Registration date : 08-11-21

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Any_95 sön aug 16, 2009 9:25 pm

När tror ni det blir klart? :O
Any_95
Any_95
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 120
Age : 28
Ort : Skellefteå
Registration date : 08-12-21

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Alexander mån aug 17, 2009 12:07 am

I R-specialen spelar jag ju bara Alan, och möjligtvis en av killarna som bråkar med Usagi och Mako, så vi får se om jag är med i framtiden. Smile

Fråga inte mig när allt blir klart, de flesta har inte ens skickat in replikerna, inte ens Usagi och Chibi-Usas repliker har jag fått, och de är ju de flesta. ^^
Jag har allt klart för att redigera i alla fall, men i den här takten kommer det ju aldrig att fungera. Deadlinen för ju faktiskt för över en månad sen. >__>
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Castlist (plus lista över problem) Empty Sv: Castlist (plus lista över problem)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet