Svenska Sailor Moon
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Introducera dig själv

+19
Party On The Moon
Felicia
Jazzness
Pink_Lady
Isa
Regina Noctis
Makoto Kino
Soetnosen123
abbeboy
emmystar
dagge92
Lizzie
PenelopeNarcissi
TheSailorBoy
Meli
Bennybär
antizio
Alexander
Cherazor
23 posters

Gå ner

Introducera dig själv Empty Introducera dig själv

Inlägg av Cherazor fre mar 14, 2008 8:22 pm

För att försöka komma förbi den där första blygheten (hey, nytt forum + helt nya medlemmar = obekväm tystnad) så tänkte jag att vi alla kan ta en stund och introducera oss själva.

För er som inte vet vad ni ska skriva så har jag gjort lite frågor som ni kan svara på (helt frivilligt! Tongue). Jag börjar! :Big smile:

Namn: (eller det ni vill att vi ska kalla er)
Cherry, men Cherazor funkar utmärkt. Jag svarar även till "du! Den korta där!"

Ålder:
12 (+7)

Beskrivning:
Vem är jag? Vem är jag?! Jag är den allsmäktiga, underbara, kraftfulla MODEN av DOOOOOM! Jag är Lord Cherazormort-chan! Muahahahahaha---öhm...vänta lite... Neutral Right-o. Fel intro. Ehehehehe... Så, okay. Jag är en nitton TOLV år gammal tjej som är faktiskt helt vrickad har något lustigt sinne för humor. :Big smile:
Jag skriver fan fiction när jag har tid, cosplayar, översätter mangan och leder Moon Cookies Productions. Utöver det är jag universitetsstudent.

Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan, Sera Myu eller Live Action (PGSM)?
Mangan, för min del, tätt efterföljt av animen. Tongue

Nåt mer du vill ha sagt?
Jag älskar den här smileyn Let\'s Dance


Senast ändrad av Cherazor den lör mar 15, 2008 1:07 pm, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Lade till Sera Myu som alternativ)
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Alexander fre mar 14, 2008 9:09 pm

Hoppas att medlemmarna börjar bli mer aktiva här på forumet (och att vi får fler medlemmar förstås Wink) i och med den här tråden.

Namn:
Alexander (ganska uppenbart -_-)

Ålder:
18 (19 om en månad :Big smileSmile

Beskrivning:

Jag är en kille på 18 år, bor i en liten håla med min familj och mina löss.
Mina intressen involverar Sailor Moon på nästan alla möjliga sätt.
Jag översätter mangan, fixar ihop den svenska dubben i bra kvalitet och bara är besatt av Sailor Moon öht, speciellt originalet.
Sen är jag mycket intresserad av originaldubbar till Disney-filmer och älskar The Simpsons, världens bästa serie (efter Sailor Moon naturligtvis). Laugh
Jag är även med i MoonCookiesPrds fandub och spelar Fiore och Artemis i R-filmen (och Souchii Tomoe i S).
Annars är jag tyvärr arbetslös. :WTF:

Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan eller Live Action (PGSM)?
Glömde helt bort denna fråga. XD
Jag föredrar animen, mangan håller jag på att läsa allt eftersom jag översätter och redigerar den. PGSM, är alldeles för cheesy för min smak och musikalerna är jag inte överdrivet intresserad av.
Jag gillar animens perspektiv bättre, den riktade sig mer mot både killar och tjejer och serien har ju så underbara skådisar.

Hoppas att så många som möjligt introducerar sig så man vet vilka Moonies det finns i Sverige, unga som gamla. :Big smile:


Senast ändrad av Alexander den lör mar 15, 2008 1:53 am, ändrad totalt 1 gång
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 34
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av antizio lör mar 15, 2008 1:41 am

Namn: (eller det ni vill att vi ska kalla er)
antizio eller Jenny

Ålder:
16

Beskrivning:
Ett allmänt Sailor moon fan. Intresserar mig för olika kulturer, Väldigt blyg men också glad. Dålig på att beskriva mig själv. Studerar

Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan eller Live Action (PGSM)?
Har inte läst mangan ännu så den kan jag inte säga någonting om, men favoriten är musikalerna (är de helt bortglömda?)

Nåt mer du vill ha sagt?
Är väldigt blyg så det kan ta tid innan jag vågar prata mycket. Kanske....
antizio
antizio
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 6
Age : 32
Ort : Göteborg
Registration date : 08-03-15

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Bennybär lör mar 15, 2008 12:05 pm

hej jag vill kallas för bennybär och jag är chibiusa i mooncookiesprd min ålder är 10 och och snart plus 2 månder extra jag är syster till cherazor jag kan ungefär inget om sailor moon fast jag I love you chibiusa jag plugar och går i hela klass 4 vad kan jag mer berätta jag älskar att dansa dansmatta och i love smilys tongue bounce drunken Let\'s Dance och nu kom jag på en sak till jag spelar tennis också.

MODS EDIT: Cherazor vill nu ta tillfället i akt och förneka allt släktskap med denna person. Inte på grund av att det inte är sant, utan på grund av att hon gillar att förneka allt släktskap med sin lillasyster. (ARRRGHHH! Bennybär! Sluta slååå miiiiiiig!)


Senast ändrad av Bennybär den tis aug 19, 2008 8:43 pm, ändrad totalt 2 gånger (Orsak för redigering : Denial of first degree. XD)
Bennybär
Bennybär
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 110
Age : 26
Registration date : 08-03-14

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Cherazor lör mar 15, 2008 1:09 pm

Oj, jag glömde totalt bort Sera Myu! Ironiskt, för jag satt och lyssnade på "Tuxedo L/Royal" medan jag skrev. :XD: Tack för påminnelsen och välkommen hit, Jenny Smile
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Meli lör mar 15, 2008 9:03 pm

Namn: (eller det ni vill att vi ska kalla er)
"Emelie" eller "Meli" blir bra. Däremot svarar jag inte på "Emmet"... längre

Ålder:
Usch måste man avslöja det? Jag är Nijū + ichi, eller tjugoett om vi ska lämna japanskan där hän och tala svenska. Blir tjugotvå till hösten.

Beskrivning:
Jag är med i Moon Cookies Productions fan dubb och gör rösten till Kisenian i "The promise of the rose" och kommer att göra rösten till Haruka Tenoh/Sailor Uranus i säsongsavsnitten.
Jag har bara kommit i kontakt med Sailor moon i form av den svenske animeringen som gick på tv förr och resten av avsnitten som finns på Japanska (och Engelska) på youtube. Har även tittat på några av de musikaler som jag har hittat med subb.
Om mig själv kan jag säga att jag är en naturälskare (Bor som tur är typ precis där Malmö slutar så här är rätt mycket natur). Jag har en torr humor och kan vara rätt så sarkastisk. Tycker om kampsport och att klättra/hoppa/springa… akrobatik... men även teater, sjunga, filma... *Hostar* nu ska jag nog sluta babbla innan jag säger för mycket…

Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan, Sera Myu eller Live Action (PGSM)?
Tja, det för väl bli Animen då, eftersom det är allt jag kommit i kontakt med

Nåt mer du vill ha sagt?
Nog bäst att ta det någon annan gång

Ha det bra
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av TheSailorBoy sön mar 16, 2008 12:07 pm

Namn:
TheSailorBoy, eller Oskar Big smile

Ålder:
Tretton år

Beskrivning:
Jag är medlem i MoonCookiesPrd och i R-filmen spelar jag Ung Fiore. Jag har ännu inte blivit castad för S-säsongen.
Jag är en glad kille som gillar att sjunga och dansa. Spelar piano, gillar skolan.

Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan, Sera Myu eller Live Action (PGSM)?
Jag föredrar animen. Ett enstaka avsnitt från Live Action och lite manga har jag läst. Jag har också sett en liten snutt ur en Sera Myu-musikal ^^

Nåt mer du vill ha sagt?
Inte vad jag kommer på nu... Laugh

Au revoir


Senast ändrad av TheSailorBoy den sön aug 23, 2009 4:24 pm, ändrad totalt 5 gånger

TheSailorBoy
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 127
Age : 27
Registration date : 08-03-15

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av PenelopeNarcissi tis mar 18, 2008 10:44 pm

Den gamla beskrivningen kändes lite daterad så jag skrev om den. Wink

Namn: (eller det ni vill att vi ska kalla er)
Petra eller Penelope

Ålder:
25 (född 1987... Jag är gammal...)

Beskrivning:
Tja, vad kan man berätta? Jag är född och boende i Malmö och pluggar till läkarsekreterare. Jag har i skrivande stund varit en Moonie (och canon-purist) i 11 år och i och med det både sett och läst hela serien ett par gånger nu, vilket har gjort att jag kan det mesta (= för mycket) om serien. Jag samlar på Sailor Moon-prylar, framför allt media (manga, illustrationsböcker, andra böcker, filmer (DVD:er och vissa VHS:er) och CD-skivor), men även Sailor Moon World- och PGSM-dockor. Jag har också en liten Sailor Venus-samling bestående av modedockor och RPG-leksaker, framför allt från PGSM.

Min största hobby är att rita och det har blivit lite Sailor Moon-fanart genom åren. Jag tycker också om att läsa och slösa tid vid datorn. Annat som kan vara värt att veta om mig är att jag är en stor HBTQ-supporter och tycker väldigt mycket om tekniska prylar, vacker konst och inredning. Däremot tycker jag väldigt illa om intolerans och folk som inte kan stava.

Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan, Sera Myu eller Live Action (PGSM)?
Mangan! Jag älskar den gåtfulla och mörka stämningen och de detaljerade bakgrundshistorierna. Romantiken är också mycket mer gripande; man tror mer på Usagis och Mamorus kärlek än i animen. Dock tar animen några poäng p.g.a. att fiendernas personligheter är mer utvecklade i den (i de flesta fallen).

PGSM hade jag svårt för till en början, men nu har jag gjort en helomvändning och älskar den! Mangan är fortfarande min absolutanfavorit, men PGSM ligger inte långt efter.

Jag har i ärlighetens namn inte sett så många SeraMyu-musikaler, men det lilla jag har sett gillar jag skarpt!

Animen kommer jag naturligtvis alltid att gilla, men jag tycker att både mangan och PGSM gör ett betydligt bättre jobb att berätta historien och utveckla karaktärerna.

Vilka röster gör du i fandubben?
Sailor Venus och Sailor Neptune

Nåt mer du vill ha sagt?
Jag slutade nästan helt att läsa fanfiction för två år sen och sedan dess har min hjärna varit mig evigt tacksam. Laugh



Senast ändrad av PenelopeNarcissi den ons apr 11, 2012 10:32 pm, ändrad totalt 6 gånger
PenelopeNarcissi
PenelopeNarcissi
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 40
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-17

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Gäst tor mar 20, 2008 2:55 am

Namn: Joakim
Stormbyar
Jocke
Gardin

Ålder: 23

Beskrivning: Är förmodligen en av de mest förvirrade här, något av min personlighet tror jag. Spelar Maskerade Rosen i Mooncookies dubbning, pluggar just nu till sjuksyrra/bror i Eskilstuna men får se om vindarna bär vidare någonannanstans i höst Smile

Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan, Sera Myu eller Live Action (PGSM)?
Mangan, för att animen är lite för utdragen, och så är bilderna mycket vackrare i mangastil. Har sett både PGSM och Sera Myu (fram tills Anza Oyama byttes ut), men föredrar nog Sera Myu framför PGSM om man ska jämföra dessa.

Det var väl allt jag kunde komma på så här mitt i mörkrets allra mörkaste timme. Väl mött och må vindarna vara med er.


Senast ändrad av lord_zubat den tor jun 05, 2008 10:57 pm, ändrad totalt 1 gång

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Lizzie fre mar 21, 2008 8:57 pm

Namn: (eller det ni vill att vi ska kalla er)
Tja...jag heter Elisabeth...men kallas för Lizzie...

Ålder:
13, fyller 14 i april...

Beskrivning:
Ehh...uhm... Få se...jag aanvänder ofta "..." när jag skriver... det kanske märks?Tongue anyway...Jag är västeråsare... Och scout... Och uhmm...tja...jag är väl oftast glad?....anyway...ghaaa....*vet itne vad jag ska skriva...*...

Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan, Sera Myu eller Live Action (PGSM)?
Tja...den enda av ovanstående jag sett/läst är ju animen så...

Lizzie
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 2
Age : 29
Registration date : 08-03-20

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av dagge92 fre apr 04, 2008 8:22 pm

Namn: (eller det ni vill att vi ska kalla er)
Tja, ni kan ju kalla mig dagge:)

Ålder:
16

Beskrivning:
Jag är en glad och positiv prick från mitten av Sverige. Älskar tennis:) Men Sailor Moon är också bra, såklart!

Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan, Sera Myu eller Live Action (PGSM)?
Animen:)

Nåt mer du vill ha sagt?
Heter inte dagge92 på youtube, så att ni vet;)

dagge92
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 4
Age : 32
Registration date : 08-03-24

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av emmystar mån apr 07, 2008 12:36 am

Namn: (eller det ni vill att vi ska kalla er) Emmy K eller Emmychan eller Emmystar
Ålder: 20 (fyller 21 i juni)
Beskrivning: Jag är ett riktigt stort Sailormoon-fan, började titta på det när det i gick i "Junior 4-an", senare år 2000 började jag teckna i samma stuck som animén. Resultatet: En egen deviantArt-sida, egen Youtube, är med i "Toweroftime" eller Tornet som jag kallar, och många nya vänner. Och jag hoppas att jag kan få nya vänner här också
Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan, Sera Myu eller Live Action (PGSM)? Gillar animén, men jag gillar de andra också...
Nåt mer du vill ha sagt? Yup! Jag har Otakusenshi och har skrivit fanfics.
Mina användarnamn:
Youtube: Emmychansuper
Toweroftime emmystar
(eller princip heter jag emmystar på de mesta ställena, förutom på mitt Photobucket och Multiply.com)
Jag har även gjort "Blanks" - är som färgläggnings-bilder!

Är ni intresserade att se mina otakusenshi?
https://s230.photobucket.com/albums/ee32/emmysailorstar/thetecnologicsenshi/

emmystar
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 173
Age : 36
Ort : Värnamo
Registration date : 08-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av abbeboy ons maj 07, 2008 5:47 am

Då får väll jag också skriva nått ^^

Namn:
Albert (kallas helst för Abbe)

Ålder:
16 i November Tongue

Beskrivning:
Är en kille på 16 år snart. Väldigt barnslig av mig och ibland kan folk tro att jag e psycho ^^. Har flickvän och hjälper henne med fandubs av diverse serier (Haruhi Suzumiya no Yuutsu för tillfället). Vet inte vad mer man ska säga hmm... Favoritfärgen är grön och älskar katter ^^ Min favoritkaraktär i Sailor Moon är Den Maskerade Rosen Tongue.

Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan eller Live Action (PGSM)?
Animen då jag inte gillar att läsa så mycket (latmask) Men har läst lite av mangan. Live-action tycker jag bara är jobbig. Musikalen har jag inte sett ännu men kan söka på den på youtube nån gång ^^
abbeboy
abbeboy
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 6
Age : 31
Registration date : 08-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Soetnosen123 tor maj 15, 2008 5:08 pm

Namn : Irma, (:



Ålder : 14 Wink


Beskrivning : Jag kollade ofta på Sailor Moon när jag var typ..... aja, när det gick på tv i allafall. Och sen på ett tag så var det inte mkt mer med det. Men typ... I höstas? Någon gång då så typ såg jag lite av Sailor Moon på youtube, och då kom en massa gamla minnen tbx, och då började jag titta allt mer på det. Såå, nu har jag börjat att gilla tecknat allt mer och mer, efter att typ inte ha kollat på ngn tecknat på skeeeeeta länge. Jag har även börjat gilla Candy Candy, någon som jag också såg på när jag var liten. Men i allafall. Min favoritfärg är rosa, och på min fritid så brukar jag umgås med vänner, typ hela tiden, som brukar mobba mig för min teckad beroende. HAHAH XD


Vad föredrar du ab Sailor Moon - Animen, Mangan eller Live Action (PGSM)? - Jag föredrar den tecknade serien (det är animen va) Har inge sett elr läst(?) ngt av det andra !

Soetnosen123
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 20
Age : 29
Registration date : 08-05-15

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Makoto Kino ons maj 28, 2008 6:47 pm

Namn: (eller det ni vill att vi ska kalla er)
Tant L
Moiranna
Gypsy
Hidan
Snow Princess Kaguya
Latmask
Geek
Final Fantasy-tard
Vergil's fangirl

Ålder:
21

Beskrivning:
Jag är en galen cosplayer som spenderar på tok för mycket tid vid datorn och vid tv-spelen. Sitter och är galen framför Ragnarrök Online eller Devil May Cry, eller Final Fantasy VII/IX/X. Spelar jag inte spel sitter jag med Photoshop CS och gör graphics, wallpapers etc.

När jag vid ett fåtal tillfällen släpar mig bort från dumburkarna studerar jag historia och engelska vid Stockholms Universitet (men den mesta tiden går åt till att inte somna vid föreläsningarna *skratt* )

Cosplay.com profil
http://www.cosplay.com/member/52270/

Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan, Sera Myu eller Live Action (PGSM)?
Jag är mest fäst vid mangan, jag avgudar teckningsstilen.

Vilka röster gör du i fandubben?
Makoto Kino/Sailor Jupiter
Seiya Kou/Sailor Star Fighter (tror jag >__> det var tal om att jag eventuellt skulle ta någon annan av Stars)

Nåt mer du vill ha sagt?
THE COOKIES ARE MINE! MINE MINE MINE MINE!!!
Makoto Kino
Makoto Kino
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 5
Age : 37
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Regina Noctis ons jun 04, 2008 6:08 pm

Namn:
Malin

Ålder:
Blir 18 i höst. Delar födelsedag min favorit Sailor Pluto! Wink

Beskrivning:
Går i tvåan på gymnasiet (i en vecka till), samhäll-språk. Tycker om språk (särskilt latin <3), Melodifestivalen, sagor och mytologi, böcker, att rita och pyssla, och naturligtvis Sailor Moon, sen sisådär åtta år tillbaka.

Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan, Sera Myu eller Live Action (PGSM)?
Mangan är nog bäst ändå...

Nåt mer du vill ha sagt?
Svenskt Sailor Moon-forum, LYCKA! Very Happy
Regina Noctis
Regina Noctis
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 37
Age : 33
Ort : Varberg
Registration date : 08-06-04

http://reginanoctis.blogg.se

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Isa ons jul 09, 2008 8:54 pm

Namn:
Isa

Ålder:
13

Beskrivning:
Går i högstadiet i , bor i Luleå.
Älskar att spela basket,har sen 2an gillat Sailor Moon.

Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan, Sera Myu eller Live Action (PGSM)?
Är mer förtjust i Animen: )

Nåt mer du vill ha sagt?
Skäms väldigt mycket för min luledialekt ._.
Kolla gärna på min pixbox http://www.pixbox.se/usr_show_id85804_page0_order1.html Smile
Isa
Isa
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 113
Age : 28
Registration date : 08-05-21

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Pink_Lady mån jul 14, 2008 9:04 pm

Namn:
Pink_Lady eller Anna, mina vänner brukar kalla mig för Annie -haha Laugh

Ålder: 19, snart 20.

Beskrivning:
Bor och jobbar i Stockholm.
Har varit ett Sailor-Moon fan sen jag var sisådär 6år gammal...We go way back Laugh
Följde serien SLAVISKT när det gick på tv, först på tv4 och även senare när den flyttades över till femman, köpte även regelbundet serietidningen som kom ut på svenska Laugh. Jag är faktiskt ett stort fan av den svenska dubben och det grämer mig att det inte finns fler avsnitt översatta Mad, vissa avsnitt gjorde sig faktiskt (vågar jag säga det?) bättre på Svenska än Japanska, men självklart så finns det exempel där det är precis tvärtom.

Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan, Sera Myu eller Live Action (PGSM)?
Animen, utan tvekan. PGSM-serien är faktiskt lite charmig, (can't blame them for trying). Nu väntar jag på den påkostade Hollywood-versionen Big smile. Måste erkänna att jag faktiskt inte har läst så mycket av mangan, men det ska det bli ändring på...

Nåt mer du vill ha sagt?
Min favoritkaraktär står mellan Sailor Moon och Sailor Venus I love you

Är glad över att vara en del av det här forumet...
Pink_Lady
Pink_Lady
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 2
Age : 35
Ort : Stockholm
Registration date : 08-07-07

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Jazzness fre jul 18, 2008 10:06 pm

Namn:
Jag brukar oftast kallas för Jazz, eller mamma av dottern ^^ fast ni får helst kalla mig Jazz <.<;

Ålder:
I skrivande stund är jag 16 år.

Beskrivning:
Jag gillar Sailor moon, vilket jag har gjort så länge jag kan minnas. Åtminstone sen jag var 3 år. ^·^ Jag har en dotter som är 10 månader och en underbar sambo som är 19 år. Ung mamma är jag, men det går så bra så! Ska ju såklart uppfostra lilltjejen till att bli lika sailor moon tokig som jag :ninja: Err.. Vet inte om det finns så mycket mer att skriva om mig just nu..

Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan, Sera Myu eller Live Action (PGSM)?
Animen, men även mangan på andra plats. PGSM är lite smått pinsam, men ändå underhållande att se på.

Nåt mer du vill ha sagt?
More fish 'n chips to the people! :'D

Jazzness
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 2
Age : 32
Ort : Stockholm
Registration date : 08-07-18

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Felicia tis aug 19, 2008 2:12 pm

Namn:
Felicia brukar kallas för Fellan eller Felli :')

Ålder:
11 år.

Beskrivning: Jag är bara medlem på sidan för att min syrra isa tvingar mej xD och hon är sailor moon nörd xD

Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan, Sera Myu eller Live Action (PGSM)?
Animen såg det när jag var liten Tongue

Nåt mer du vill ha sagt?
SAILOR MOON SUGER!
+ min syrra är medlem här och heter Isa! Laugh:D:D:D:Laugh:D:D Wink
Felicia
Felicia
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 1
Age : 27
Ort : Luleå
Registration date : 08-08-19

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Cherazor ons aug 20, 2008 10:06 pm

Felicia skrev:Namn:
Nåt mer du vill ha sagt?
SAILOR MOON SUGER!

Okay, det här är ett öppet forum och vi välkomnar alla som vill bli medlemmar, men att skriva att "Sailor Moon suger" här är provocerande. Det här är ett Sailor Moon forum. Guess what we are here - you got it, we're Sailor Moon-fans. Om du försöker få kompisar här så är det lite fel sätt att försöka på. Wink

Vad jag försöker säga är, det är inte fel att inte gilla Sailor Moon; Vi kommer inte tvinga dig att se serien, försöka få dig att läsa mangan, eller utsätta dig för hjärntvätt, etc, etc. Det är ett fritt forum. Men du, å andra sidan, får respektera oss genom att inte skriva saker som anses stötande och förolämpande.
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Party On The Moon fre aug 22, 2008 1:37 pm

Alltså varför slösa hon ens tid på att bli medlem om hon inte gillar Sailor Moon :O :S ?
Party On The Moon
Party On The Moon
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 133
Age : 33
Registration date : 08-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av emmystar mån aug 25, 2008 8:27 pm

Jag håller med, varför vara medlem om man inte tycker om ett?

emmystar
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 173
Age : 36
Ort : Värnamo
Registration date : 08-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Meli mån aug 25, 2008 8:38 pm

Äsch, släpp det. Stackarn ville väl bara ha uppmärksamhet, eller göra sin ståndpunkt klar. Dessutom verkar hon ju blivit hitt tvingad av sin syster, så annledningen är ju känd. Inget direkt att fundera över Twisted Evil
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Bennybär tis aug 26, 2008 4:19 pm

Det håller jag med om det var ju hennes syrra som tvinga henne
Bennybär
Bennybär
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 110
Age : 26
Registration date : 08-03-14

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Isa tis aug 26, 2008 5:39 pm

I´m Evil!
MOHAHAHAHAHHAHAHAH! Twisted Evil

Jo det var var som tvinga henne Smile
Men jag vet att hon innerst inne gillar Sailor Moon.

Har faktist kollat i hennes bild mapp och hon har ritat Usagi på många av dom Tard
Isa
Isa
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 113
Age : 28
Registration date : 08-05-21

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av unelore ons dec 10, 2008 3:48 pm

Namn
Va? Vad pratar ni om??? Unelore/Hoshi/Sassa/Sam, född under namnet Sandra - Säger ni det kommer jag med största sanolikhet inte svara de enda som säger Sandra är min mormor och släktingar jag träffar en gång om året.

Ålder
Tjugo.... ingen tonåring längre Cherry vart tog tiden vägen????????!!!!

Beskrivning
Umm...jag är en galen "ung kvinna" som ägnar sin tid åt att försöka komma någonstans i denna korupta och hemska värld - när jag inte skriver min historier eller ff, tecknar, ser på anime, läser böcker och mangor eller försöker undvika allt vad som har med att vara vuxen att göra

Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan, Sera Myu eller Live Action (PGSM)?
Animen just nu, har bara precis börjat läsa mangan. LiveAction är jag inte mycket för, sett lite grann men nja inte riktigt min grej.

Något mer du vill ha sagt?
Cherazor och jag var klasskompisar och träffas ibland, oftast den en gång om året då hon fyller 12+ *skratt*, men oftast när hon hittar lite tid till övers för hennes skumma vän Wink Let\'s Dance
unelore
unelore
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 45
Age : 35
Ort : Norrtälje
Registration date : 08-03-13

http://unelore.deviantart.com/

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Moderkakan tis dec 16, 2008 2:31 am

Namn: (eller det ni vill att vi ska kalla er)
Kakan, eller Sara.

Ålder:
20, 21 i februari.

Beskrivning:
Jag bor i Borås, nyligen inflyttad så jag känner inte så många. Har gillat sailor moon sedan jag var liten, men intresset växte tillbaka nu de senaste åren. Jag gillar att spela pc/tv-spel, fotografera och kolla på film.

Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan, Sera Myu eller Live Action (PGSM)?
Animen, men har tidningar också.

Nåt mer du vill ha sagt?
Håller på att bygga på min Sailor Moontatuering. Tanken var att jag ska ha; Sailor moon, venus, mercury, mars, jupiter. Ska göra Artemis och Luna någonstans med.
Moderkakan
Moderkakan
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 4
Age : 36
Ort : Borås
Registration date : 08-12-16

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Any_95 mån dec 22, 2008 11:46 pm

Namn:
Anna

Ålder: Har nyss fyllt tretton Laugh

Beskrivning:
Jag heter Anna och bor i Skellefteå med min familj.
Jag har 10 kaniner och en katt.
Jag väldigt blyg och galen (hur det nu går ihop) och min favorit sailor soldat är Sailor moon, sedan kommer Jupiter, Mercury, Mars, Venus, Pluto, Chibimoon, Neptune och Uranus.
Jag älskar all musik i sailor moon och jag har sett alla 200 sailor moon episoderna, läst mangan och sett PGSM Laugh.


Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan, Sera Myu eller Live Action (PGSM)?

Hm... Mangan tror jag. Jag älskar hur den är tecknad.

Nåt mer du vill ha sagt?

Jag rider, går i scouterna och så är jag kristen ^^


Senast ändrad av Any_95 den sön feb 08, 2009 7:25 pm, ändrad totalt 1 gång
Any_95
Any_95
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 120
Age : 28
Ort : Skellefteå
Registration date : 08-12-21

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Isa tis dec 23, 2008 11:23 pm

Åho , äntligen en TJEJ i samma ålder och bor i Skellefteå bara nåra mil ifrån Luleå Smile
Isa
Isa
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 113
Age : 28
Registration date : 08-05-21

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av JinniSan sön aug 16, 2009 6:22 pm

Ugh >.< bättre sent än aldrig eller hur?

Namn:
Jenny
PinniPuck
Janny
Jennt <- (T_T)
Sakura
Hanon
Nenny
Jenka
Jennö

Ålder:
18 ^__^ Född 91!

Beskrivning:
Jag är en prick som älskar att prata med allt möjligt folk, oftast försöker jag vara så trevlig som det bara går och vissa säger att jag är väldigt omtänksam.. o.O (jag gillar inte att skryta om mej själv T^T)
Och mina intressen är att SJUNGA ^__^ , rida/hästar, vara med kompisar, dansa och rita >:3

Vad föredrar du av Sailor Moon - Animen, Mangan, Sera Myu eller Live Action (PGSM)?
Jag har faktiskt bara sett Sailor Moon animen och PGSM.. Men jag tycker nog att animen är bäst men ändå så gillar jag PGSM, det gör så man kan få en liten verklighets inblick på hur det skulle sett ut i verkligheten >:3
+ jag tycker att dom är så himla söta!

Vilka röster gör du i fandubben?
* Ami Mizuno/Sailor Mercury
(Gomenasai/förlåt för min dålighet .___.)

Nåt mer du vill ha sagt?:
Om ni vill mej något så tveka inte och ta kontakt med mej! ^_^ Jag finns på youtube om det är något eller här, eller på MSN!

Introducera dig själv Ami
JinniSan
JinniSan
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 27
Age : 32
Ort : Mora
Registration date : 08-11-21

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Any_95 ons aug 19, 2009 11:19 pm

Kul med en till som gillar hästar Big smile
Any_95
Any_95
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 120
Age : 28
Ort : Skellefteå
Registration date : 08-12-21

Till överst på sidan Gå ner

Introducera dig själv Empty Sv: Introducera dig själv

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet