Svenska Sailor Moon
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon?

+5
linneaonline
emmystar
Bennybär
Cherazor
pennywise
9 posters

Gå ner

Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon? Empty Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon?

Inlägg av pennywise mån aug 25, 2008 8:54 pm

Som det står i rubriken, får annies familj reda på att hon är sailor moon? :p

pennywise
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 1
Age : 34
Registration date : 08-08-21

Till överst på sidan Gå ner

Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon? Empty Sv: Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon?

Inlägg av Cherazor mån aug 25, 2008 9:21 pm

Inte vad vi vet, nej. Usagis familj syns inte så ofta i bild, så det ÄR ju möjligt att hon berättat nån gång mellan scnenerna på eller efter nåt avsnitt, men det händer aldrig under seriens gång. Tongue
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon? Empty Sv: Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon?

Inlägg av Bennybär tor aug 28, 2008 5:55 pm

Så ingen vet säkert. Ja förutom dom som är med i serien förstås.
Bennybär
Bennybär
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 110
Age : 26
Registration date : 08-03-14

Till överst på sidan Gå ner

Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon? Empty Sv: Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon?

Inlägg av emmystar fre aug 29, 2008 12:48 am

Det har nog aldrig visats, så man vet inte...

emmystar
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 173
Age : 36
Ort : Värnamo
Registration date : 08-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon? Empty Sv: Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon?

Inlägg av linneaonline lör jul 25, 2009 8:47 pm

Vad trist egentligen,det skulle vara kul och se hur hennes familj hade reagerat:D

linneaonline
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 49
Age : 30
Registration date : 08-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon? Empty Sv: Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon?

Inlägg av Bennybär lör jul 25, 2009 9:11 pm

Men det kanske vore bäst så att dom inte fick reda på det. Jag tycker iallafall det, för dom har det som hemlighet för föräldrarna och det verkar mer spännande! Men det kanske bara är jag som tycker det:P
Bennybär
Bennybär
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 110
Age : 26
Registration date : 08-03-14

Till överst på sidan Gå ner

Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon? Empty Sv: Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon?

Inlägg av Any_95 sön jul 26, 2009 1:58 pm

Egentligen är det ganska konstigt att ingen av dem får reda på att hon är Sailor moon för det är ju nästan bara ett klädbyte. Om man tänker efter så är nog Usagis familj inte så smarta de heller Tongue
Any_95
Any_95
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 120
Age : 28
Ort : Skellefteå
Registration date : 08-12-21

Till överst på sidan Gå ner

Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon? Empty Sv: Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon?

Inlägg av Alexander sön jul 26, 2009 6:42 pm

Any_95 skrev:för det är ju nästan bara ett klädbyte.
Det är ju precis det det inte är, tjejerna FÖRVANDLAS, inte bara byter kläder. ^^
Annars hade de haft krafter även i civilform. ^^
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 34
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon? Empty Sv: Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon?

Inlägg av Any_95 mån jul 27, 2009 2:10 pm

Jo. Men nu tänkte jag på hur de ser ut, inte krafter och sånt.
För dom ser ju inte precis särskilt annorlunda ut från när de är vanliga till när de blir en soldat. Very Happy
Och det finns nog inte heller så många mer människor än Usagi som har så långt och tjockt hår just där dom bor.

Dessutom så har dom väl lite krafter även när de är i civilform för usagi kan ju använda sin förvandlingspenna och så kan de ju faktiskt förvandla sig till en superhjälte också och det är väl lite krafter tycker jag. Big smile
Any_95
Any_95
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 120
Age : 28
Ort : Skellefteå
Registration date : 08-12-21

Till överst på sidan Gå ner

Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon? Empty Sv: Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon?

Inlägg av Alexander mån jul 27, 2009 10:35 pm

Jo, men poängen är ju just att ingen kan se vem de är när de är förvandlade. Usagi var ju tvungen att förvandla sig inför bland annat Jadeite och Nephrite för att de skulle veta vem hon är.
Det är ju endast genom uttryck och sånt som de kan förstå vem hon är, som Fish-Eye gjorde. Smile

Man skulle ju kunna säga att de har ett "skyddande" yttre som gör att man inte kan känna igen dem, bara för att de ser ut som "vanligt" för oss, betyder ju inte att karaktärerna i serien gör det. ^^

Om förvandlingspennan räknas som deras krafter vet jag väl inte riktigt, då det ju är en extragrej som kan användas av alla, det är väl en mellangrej, men de får ju inga krafter av den. Om de kan förvandla sig till superhjälte, nja. XD
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 34
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon? Empty Sv: Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon?

Inlägg av Party On The Moon ons jul 29, 2009 1:21 pm

Det var ju meningen att Sailor Moon & Co skulle haft masker egentligen. Hon har ju det i början av mangan.

Angående om Usagis familj vet om att hon är Sailor Moon vet jag inte, men i det avsnittet de är på semester förvandlar ju hon sig nästan framför sin familj. Kommer int eihåg vad avsnittet heter, men det är en av de sista i första säsongen.

Tycker också att det skulle vara roligare om de skippade så många Sailor Soldater och fokuserade mer på skolkamrater och familj. Det skulle vara kul att se Usagis pappas reaktion när hon är ihop med Mamoru.
Party On The Moon
Party On The Moon
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 133
Age : 33
Registration date : 08-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon? Empty Sv: Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon?

Inlägg av Any_95 tor jul 30, 2009 12:10 am

Men dom där maskerna döljer ju inte särskilt mycket rabbit
Any_95
Any_95
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 120
Age : 28
Ort : Skellefteå
Registration date : 08-12-21

Till överst på sidan Gå ner

Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon? Empty Sv: Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon?

Inlägg av Meli fre jul 31, 2009 9:38 am

Det är en sak som jag gillar med PGSM. Att alla har svart japanskt hår i "civil form" Där blir det inte lika självklart att de är dem :-P
Men jag förstår att yngre tittare kanske skulle ha blivit förvirrade om tjejerna ändrade utseende för mycket. Jag hade problem med att hålla isär tjejerna i PGSM de första avsnitten :-P

Men det verkar vara allmänt accepterat i "hjältevärlden" att man inte behöver så mycket för att inte bli igenkänd. Se bara på Stålmannen. han tar bara av sig ett par vanliga glasögon!

Det är väl redan besvarat att man inte vet om familjerna känner till deras identiteter, antar jag (HOPPAS INTE), men om så var fallet förstår jag inte varför Ikuko inte skulle kunna få veta vem Chibiusa och chibichibi verkligen är
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon? Empty Sv: Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon?

Inlägg av Party On The Moon mån aug 03, 2009 10:23 pm

Men Chibiusa och Chibi-Chibi hypnosera ju familjen Razz
Party On The Moon
Party On The Moon
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 133
Age : 33
Registration date : 08-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon? Empty Sv: Får annies famlij reda på att hon är Sailor Moon?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet