Svenska Sailor Moon
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sailor moon frågor

5 posters

Gå ner

Sailor moon frågor Empty Sailor moon frågor

Inlägg av Any_95 tis maj 05, 2009 9:04 pm

Här är lite frågor som jag gått och funderat på ett tag. Kanske ni vet svaret på någon av dem?

1. Kommer chibiusa när hon blir stor (och Usagi lagt av med att vara sailor moon) på något sätt förvandlas till sailor moon?
2. Innan Usagi och de andra blev sailor hjältinnor. Fanns det andra då? Jag menar att någon annan var sailor moon och de andra. Det borde det väl funnits efterssom att Usagi´s mamma Queen Serenity säkert behövde skydd när hon var månprinsessan.
3. Tillhör Chibiusa de yttre soldaterna? På nästan alla bilder jag sett står hon med de yttre iallafall och de inre på ett annat ställe. När jag kollade på biografier var hon uppdelad med de yttre men det kan väl inte stämma? Ellker kan det?
4. Jag läste en gammal musse tidning idag och i slutet var det reklam för sailor moon där det står att luna berättar att hon egentligen är en förvandlad månprinsessa. Är Luna det? För att det stod det borde det ju vara det men jag är ändå inte helt säker. Dessutom så har hon ju halvmånen på sin panna som bara de i kungafamiljen har.
Any_95
Any_95
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 120
Age : 28
Ort : Skellefteå
Registration date : 08-12-21

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon frågor Empty Sv: Sailor moon frågor

Inlägg av Alexander ons maj 06, 2009 8:26 pm

1. Det är knappast troligt, i framtiden lär hon endast vara Princess Serenity (och Usagi Neo-Queen Serenity) och de andra tjejerna får skydda dem från alla hot.
2. Ingen var Sailor Moon i Silvrets Årstusende, Usagi var Serenity, de andra tjejerna var sina respektive Sailorsoldater som skyddade prinsessan på månen, det har alltså aldrig funnits några andra än Ami, Rei, Mako, Minako osv som varit Sailorsoldater, endast Usagi blev en "ny" soldat.
3. Jag tror inte Chibi-Usa tillhör någon specifik grupp, då hon varken skyddade månen från hot på eller från utanför månen, men då hon är Serenitys dotter bör hon ju definitivt inte tillhöra de yttre i alla fall.
4. Nope, hon är ingen förvandlad månprinsessa. I mangan kommer Luna och Artemis från planeten Mau och kunde vid kriser förvandla sig till människor för en kort stund. I animen nämnde de inte något alls om det, och tror inte Luna förklarades så värst mycket.

Hoppas det hjälper. Smile
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon frågor Empty Sv: Sailor moon frågor

Inlägg av Any_95 tor maj 07, 2009 8:22 pm

Jaha. Tack så mycket Smile
Konstigt att det stod så i reklamen...
Du, vartifrån har du fått din visningsbild egentligen? SuperS filmen? :O
Any_95
Any_95
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 120
Age : 28
Ort : Skellefteå
Registration date : 08-12-21

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon frågor Empty Sv: Sailor moon frågor

Inlägg av Alexander lör maj 09, 2009 12:18 am

Nope, episod 140 faktiskt. ^__^
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon frågor Empty Sv: Sailor moon frågor

Inlägg av Any_95 tor jul 30, 2009 1:48 pm

Jaha, den var fin ^^
Any_95
Any_95
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 120
Age : 28
Ort : Skellefteå
Registration date : 08-12-21

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon frågor Empty Sv: Sailor moon frågor

Inlägg av Party On The Moon mån aug 03, 2009 10:30 pm

1. I mangan får ju Sailor Chibi Moon sina nya soldater? Sailor Asteroids (Amazon tjejerna)

2. Jag tror att man få tänka lite som man själv vill, ingen vet om Queen Serenity var en sailor soldat eller ej. Hon kanske ble ihop med någon snygg prins och fick Usagi med honom, vem vet! haha.

3. Antar att Sailor Chibi Moon är med de yttre, eftersom hon och Hotaru är så bra kompisar.

4. Nej, som sagt hon är ingen prinsessa, men i Sailor Moon S filmen så låtsats hon vara månprinsessan.

=)
Party On The Moon
Party On The Moon
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 133
Age : 33
Registration date : 08-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon frågor Empty Frågor

Inlägg av Adrias tor aug 13, 2009 1:26 am

Jag har några frågor om sialor moon jag har fundrat på

1 i vad ligger kraften föds man med den är den genetiskt koplat till en eller kan man få den vid ett senare tillfälle

Tx skulle en klon av usagi ha hennes krafter och kunna använda hennes förvandlings brosch då dom trots alt är identiska med varandra (med vist undantag för personligheten). Spelar det någon roll om den vanliga usagi lever om klonen kan eller inte kan använda hennes krafter. Om man har en sailor soldat i släkten i rakt nedåt stigande led bli en sailor soldat eller tunas arvet ut med varige generation. Förhålandet melan usagi och chibusa verka intyda att det ärvs genetisk. Är det bara ärftligt av kvninor eller kan även män ha den. Om man inte har någon sailor soldat i släkten kan man då få till gång till kraften antingen av att man får kraften av någon eller genom gnenetisk manupulation ben märgs trnaspaltation blod byte gen terapi mm. Hadde en kakratär i ett sailor moon rolspel en gång en man som gick från den mörka sidan från att har varit av samma ras som an och alle till att blir svuren kännare av neo drotning serenety. Prosesen involverade gen terapi blod byte ben märgs transpaltation (fick alt sitt nya blod och ben märg av serenety) och fragment av silver kristal insatta i hella kropen för att få samma våglängd på sin enegi (Ja dom näner "vågländ på livs enegi i första sesongen av sialor moon melan metali och endymion) kan denna proses funka omvänt för sailor soldater ? eller är det olika faktorer. För om det kan gå från förälder till barn så inerbär ju det att det ärvts genetiskt och då är det bara en fråga om gen manupulation och genterapi samt blod byte. Chibusa verka vara en indikation på att det är ärftligt och ligger genetiskt altså en sailor gen Smile men stämmer det eller är det på något annat sätt ?

2 vad kalas det som mamoru är
i rolspelet jag har så kalas det för ridare (knight) får man då kraft från någon sailor soldat man ska beskydda eller vad avgör om man får någon kraft

Adrias
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 7
Age : 36
Registration date : 08-06-22

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon frågor Empty Sv: Sailor moon frågor

Inlägg av Party On The Moon fre aug 14, 2009 9:07 pm

1. Alltså, jag tror inte sailor soldaterna kan vara några andra personer, eftersom de återföds i olika tider som tex. Pluto i Sailor Moon S. Hennes fysiska kropp död, men hon lever fortfarande. Det kan nog födas nya sailor soldatern, men Sailor Moon kommer alltid att vara Sailor Moon. Även om hjältinnorna dö så tror jag att de återkallas när det är fara i världen.

Så nej jag tror inte någon "klon" kan förvandla sig med Usagis brosch. Broschen har ingenting med deras krafter att göra. Det kan man också se i Sailor Moon S, kraften ligger i deras hjärta. Sailor Moon behöver inte "The Grail" för att förvandla sig, Eftersom hon har kraften inom sig. Det är hon som är kraften.

Det är ju bara mina funderingar dock, finns nog många andra som inte håller med mig. Razz

2. Mamoru är jordens väktare, så han har antagligen jordens kraft. Skaparen har ju gjort att man få krafter av de olika planeterna, astroieder, månar m.m. mycket kretsar också runt grekisk mytologi.
Party On The Moon
Party On The Moon
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 133
Age : 33
Registration date : 08-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon frågor Empty Re

Inlägg av Adrias lör aug 15, 2009 3:03 am

1 bra att du på pekade det där med att krafterna kommer från hjärtat och dom är ju trots alt återföda Men hur är det med chbi mon hon verka ju vara en indikation på att man kan få kraften av neo drotning serenety. Efter som hon inte har några krafter i sailor moon R. Bort sett dom som hon har ärvt genom sina föräldrar och hon förvandla ju sig i episod 88 till en mini verstion av serenety. Men hon sänds ju till baka i S som sailor novice och vad jag vet så är hon ju inte någon reinkarnation av någon hjätdina vilket verka antyda att hon fick sina krafter mellan R och S vilket inerbär att dom enventuelt skulle vara ärftliga anlag . Så är det då möjligt för serenety att ge en sån förmåga till någon annan om man inte är en reinkarnation

3 om det nu bara är renhet man behöver och enegi som flödar från en varför behöver dom då fövandlings penor/broscher

2 vad behövs för att bli väktare ?

krävs det att man har en ementionelt band till någon sailor soldat och svär att skyda han/hon kan tjejer bli väktare ?

Adrias
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 7
Age : 36
Registration date : 08-06-22

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon frågor Empty Sv: Sailor moon frågor

Inlägg av Party On The Moon lör aug 15, 2009 10:27 am

1. Jag vet inte ens om skaparen själv har ett svar på det här. Du har rätt med Chibi-Usa, hon verka ju ärva Neo Queen Serenitys krafter och i mangan så får hon ju fyra egna soldater. De yttre hjältinnorna verka inte kunna ersättas. Ärligt talat så förstår jag inte vad skaparen har tänkt riktigt. Har hon verkligen en röd tråd genom hela seriern? Jag tycker att Chibi-Moon är en väldigt onördigt karatär, men gjordes väl för att locka yngre tittare.

Det verka som att man kan ärva drottnings tronen, eftersom Usagi blir Neo Queen Serenity och Chibi-Usa blir Neo Neo Queen Serenity? Det här är väldigt svårt att reda ut pågrund av att det finns för lite flashbacks om deras förra liv.

2. Jag tror broscherna/ pennorna är ett sätt att kontrollera sina krafter, eftersom Sailor Moon klara att förvandla sig till Eternal Sailor Moon utan den rätta broschen och så tror jag hade hela den här grejen med broscher och pennor hjälper barn att förstå bättre. Annars skulle det blivit väldigt komplicerat. Det är trots allt en serie för lite yngre.

3. Vad exakt menar du med väktare? En sailor soldat? eller menar du maskerade rosen? Maskerade Rosen är i alla fall "jordens hjälte". För du har väl märkt att ingen heter Sailor Earth? Man ser det på sista säsongen när Galaxia letar efter Star Seeds, då har ju Mamoru gjordens kristall. Om du menar andra väktare som Phobos, Deimos och liknande vet jag inte.

I mangan är ju i alla fal Kunzite & co Endymions väktare Och Helios är en präst som skyddar drömvärlden på jorden.
Party On The Moon
Party On The Moon
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 133
Age : 33
Registration date : 08-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon frågor Empty Sv: Sailor moon frågor

Inlägg av Alexander sön aug 16, 2009 6:05 pm

Ingen av dem kan ju förvandla sig utan sina stavar, det är bara extremfall som S-finalen och "uppgraderingen" i Stars det gpr, och där behövde ju de andra tjejerna "låna" sina krafter till Usagi.
När Kaorinite tog Usagis brosch i S kunde hon ju inte förvandla sig alls till exempel. ^^
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon frågor Empty Sv: Sailor moon frågor

Inlägg av Party On The Moon sön aug 16, 2009 7:12 pm

Okej, så du tror att vem som helst kan använda stavarna? Det tror inte jag. Som sagt glöm inte att det är inte Naoko Takeuchi som gjort animen. Inte konstigt att det finns massa man undra över.

Mangan är inte så lik animen direkt. Personligheterna och förhållanden är väldigt olika.
Party On The Moon
Party On The Moon
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 133
Age : 33
Registration date : 08-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon frågor Empty Sv: Sailor moon frågor

Inlägg av Alexander mån aug 17, 2009 12:16 am

Nej, vem som helst kan ju inte använda stavarna, men de kan inte aktivera sina krafter utan dem, så anser jag i alla fall. ^^
Naru kan ju knappast sno Usagis brosch och bli Sailor Moon. Tongue

Visst har ju inte Naoko gjort animen, men själva grundstoryn stämmer ju ganska bra överens i SM och SMR, även om en del drastiska skillnader finns. Smile
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon frågor Empty Sv: Sailor moon frågor

Inlägg av Any_95 mån aug 17, 2009 8:55 pm

Du föressten, vart är Silverkristallen i super och SuperS. Den är ju inte i broshen. Verkar det som..
Any_95
Any_95
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 120
Age : 28
Ort : Skellefteå
Registration date : 08-12-21

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon frågor Empty Sv: Sailor moon frågor

Inlägg av Any_95 mån aug 24, 2009 2:39 pm

Föressten har jag en fråga till!

1. I filmen om Sailor mercury, Den där attacken och förvandlingen, varför ändrade dom förvandling helt plötsligt? Och den där attacken, vart kom den ifrån ?
2. Har Sailor Mars svart eller rött hår?
confused
Any_95
Any_95
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 120
Age : 28
Ort : Skellefteå
Registration date : 08-12-21

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon frågor Empty Sv: Sailor moon frågor

Inlägg av Alexander mån aug 24, 2009 7:59 pm

Ami-chan no hatsukoi är baserad på en av Naoko's sidoberättelser, alla fyra soldater har en (fast Mako och Minako delar på en, som vanligt >_>), eftersom den är så kort och visades på bio innan SuperS-filmen, ville de väl spendera lite högre budget på den, istället för att visa samma gamla scener, så därför gjorde de väl en ny förvandling.
Attacken är tagen från mangan, som kom efter Shine Aqua Illusion. ^^

Um, Sailor Mars har svart hår senast jag kollade. XD hennes hår verkar skimra lite i rött på bilder och sånt, men det är nog bara för att hon är Mars. ^^
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon frågor Empty Sv: Sailor moon frågor

Inlägg av Any_95 fre aug 28, 2009 7:37 pm

Vart kan man hitta dom sidoberättelserna då?
drunken
Any_95
Any_95
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 120
Age : 28
Ort : Skellefteå
Registration date : 08-12-21

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon frågor Empty Sv: Sailor moon frågor

Inlägg av Any_95 lör okt 10, 2009 9:39 pm

Ännu en fråga Smile

Vilken åldersgrupp är sailor moon egentligen till för?

Och vilka åldrar (ex. 7-18 år) kollar i genomsnitt mest på Sailor Moon?
Any_95
Any_95
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 120
Age : 28
Ort : Skellefteå
Registration date : 08-12-21

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon frågor Empty Sv: Sailor moon frågor

Inlägg av SetsunaMeiou tor aug 19, 2010 1:55 pm

Any_95 skrev:Här är lite frågor som jag gått och funderat på ett tag. Kanske ni vet svaret på någon av dem?

4. Jag läste en gammal musse tidning idag och i slutet var det reklam för sailor moon där det står att luna berättar att hon egentligen är en förvandlad månprinsessa. Är Luna det? För att det stod det borde det ju vara det men jag är ändå inte helt säker. Dessutom så har hon ju halvmånen på sin panna som bara de i kungafamiljen har.

För att svara på den frågan så är hon inte det. Det står samma om man kollar på baksidan av sailor moon tidningarna som kom ut 96.
Det är helt rätt och slätt fel. Hur dom har lyckats skriva så fel är en bra fråga. Men nej luna är och förblir luna. Wink
SetsunaMeiou
SetsunaMeiou
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 23
Age : 37
Ort : Luleå
Registration date : 10-08-18

http://www.animeholic.se

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon frågor Empty Sv: Sailor moon frågor

Inlägg av SetsunaMeiou tor aug 19, 2010 1:58 pm

Any_95 skrev:Ännu en fråga Smile

Vilken åldersgrupp är sailor moon egentligen till för?

Och vilka åldrar (ex. 7-18 år) kollar i genomsnitt mest på Sailor Moon?

Ja efter som att det är lite våld och sådant så skulle jag tippa krasst från 12 år och uppåt är det tänkt.
SetsunaMeiou
SetsunaMeiou
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 23
Age : 37
Ort : Luleå
Registration date : 10-08-18

http://www.animeholic.se

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon frågor Empty Sv: Sailor moon frågor

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet