Svenska Sailor Moon
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Jag är intresserad av att vara med, och nu då?

+2
Snakan
Cherazor
6 posters

Gå ner

Jag är intresserad av att vara med, och nu då? Empty Jag är intresserad av att vara med, och nu då?

Inlägg av Cherazor ons apr 02, 2008 8:22 pm

Jag kom nyss på (ooooh, vilket geni jag är) att ett sånt här ämne skulle kanske vara bra att ha, så...

Så, du har bestämt dig för att gå med i vår fandubb. Låt mig få gratulera - grattis! Ett bra beslut av dig, tycker jag! :Big smile: Men, okay. Vad nu då? Allt du vet är att vi försöker dubba Sailor Moon till svenska - var ÄR Moon Cookies nånstans? Kan alla vara med? Hur går det till? Hur får du en roll? Varför är Cherazor så knäpp?

Det sista kan tyvärr ingen riktigt svara på (speciellt inte då Cherazors psykolog sitter fastbunden i källaren sen en tid tillbaka), men de andra frågorna kan vi besvara! Moon Cookies är överallt och ingenstans, vilket betyder att alla sitter hemma hos sig (eller var de nu vill sitta - eller stå, ligga, etc, etc - nånstans) och bandar in. Alla kan vara med så länge som de har en röst*, en mikrofon och ett program att banda in med. Vi själva använder programmet Audacity som är gratis och fungerar utmärkt.

Så, okay, du har en mikrofon, en röst och ett program att banda in din röst med, vad händer sen? Sen skickar du in ett ljudklipp till oss på mooncookiesprd@hotmail.com Vet du inte vad du ska säga så kan du alltid presentera dig, berätta vilken roll du skulle vilja ha (eller INTE vill ha) eller spela upp en scen som du tycker om. Det gör inget vad du än gör, det viktiga är att vi får höra din röst en stund. Att babbla en massa nonsens i fem minuter är bättre än en ljudfil på tio sekunder då du mumlar lite. Det som händer sen är att vi sitter ett gäng och lyssnar igenom röstfilen/erna och försöker bedöma vilken roll som skulle passa dig bäst. Alla i dubben har castats, till och med jag (Cherazor) som startade dubben.

Jag tog alltså INTE rollen som Usagi för att jag ville det. Jag blev castad, precis som alla andra - jag ville ha rollen som Ami/Mercury, faktiskt...

Det kan ta lite tid, men vi kommer emaila tillbaka med ett svar - tycker du att det tar för lång tid så är det helt okay att maila oss (eller skriva till mig här på forumet) och klaga, men kom ihåg att vi går i universitetet och har en hel del saker för oss under dagarna. ^^

Har ni fler frågor eller så, så är det bara att fråga på!

*har ni inte en röst men är väldigt bra på att redigera filmer så får ni väldigt gärna vara med. Det får ni oxå om ni har en röst OCH är bra på att redigera med. Vi skulle gärna ha nån som är bra på redigering att ta hjälp av. :Big smile:


Senast ändrad av Cherazor den mån jul 14, 2008 11:58 pm, ändrad totalt 1 gång
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Jag är intresserad av att vara med, och nu då? Empty Sv: Jag är intresserad av att vara med, och nu då?

Inlägg av Snakan fre jun 13, 2008 11:08 pm

Om man är med och gör en roll, sitter man hemma och spelar in sitt eget då bara?
Blir inte ljudkvalitén väldigt olika då? och är det inte svårt att sitta å prata med sej själv? haha
Snakan
Snakan
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 47
Age : 34
Ort : Norrköping, Östergötland
Registration date : 08-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Jag är intresserad av att vara med, och nu då? Empty Sv: Jag är intresserad av att vara med, och nu då?

Inlägg av Cherazor fre jun 13, 2008 11:19 pm

Just precis. Det kan bli en hel del skillnader i ljudkvalité, men vi försöker göra vårt bästa att jämna till det så gott som det går. Alex får konstant brusreducera filer åt mig, stackarn. *skratt* Och, ja, det är ganska jobbigt att prata själv, men det är så vanliga dubbare gör. Men med lite inlevelse och ganska många omtagningar så brukar det gå rätt bra, i alla fall. Dessutom bor många av oss i helt olika delar av landet, att försöka samla oss i en sal vore ganska svårt. Tongue
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Jag är intresserad av att vara med, och nu då? Empty Sv: Jag är intresserad av att vara med, och nu då?

Inlägg av Snakan fre jun 13, 2008 11:30 pm

Skulle vara jättekul att samlas om man gör en sån här grej Laugh
Det finns ju alltid SJ som har billiga tågresor Wink
Snakan
Snakan
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 47
Age : 34
Ort : Norrköping, Östergötland
Registration date : 08-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Jag är intresserad av att vara med, och nu då? Empty Sv: Jag är intresserad av att vara med, och nu då?

Inlägg av Cherazor fre jun 13, 2008 11:41 pm

Jo, nog skulle det vara kul. Jag hade tänkt annonsera ut det här efter R-filmen, men jag antar att det blir nu istället. I framtiden kommer jag förmodligen att, i ett desperat försök att hålla ner problem med ljudfiler, hålla i "dubbingshelger" - alltså, jag kommer annonsera ut en helg och en plats där vi i Moon Cookies kommer hålla till för att banda in våra repliker. De som kan och vill komma kan då åka dit och så kan vi banda in replikerna tillsammans. Nästan som om vi hade en studio. Tongue Men, mer detaljer om det sen. Allt det här är bara i planeringsstadiet. Det är därför jag tänkt annonsera ut det efter R. :XD:
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Jag är intresserad av att vara med, och nu då? Empty Sv: Jag är intresserad av att vara med, och nu då?

Inlägg av Snakan fre jun 13, 2008 11:44 pm

Häftigt Tongue
Skulle ju vara kul att vara med, men jag har aldrig provat nåt sånt här, men har använt Audacity och spelat in saker, dock gillar jag inte att höra min egen röst, jag har ganska mörk röst tycker jag själv
Snakan
Snakan
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 47
Age : 34
Ort : Norrköping, Östergötland
Registration date : 08-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Jag är intresserad av att vara med, och nu då? Empty Sv: Jag är intresserad av att vara med, och nu då?

Inlägg av Cherazor fre jun 13, 2008 11:50 pm

Jag måste erkänna att jag verkligen avskyr min röst. :XD: Jag tror många av oss i dubben inte är allt för förtjusta i våra röster, men det är ändå kul att vara med. *skratt* Ja, tycker jag, i alla fall.
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Jag är intresserad av att vara med, och nu då? Empty Sv: Jag är intresserad av att vara med, och nu då?

Inlägg av Snakan fre jun 13, 2008 11:56 pm

Ja det är just det jag tänker Tongue skulle va ascoolt att vara med Laugh
Snakan
Snakan
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 47
Age : 34
Ort : Norrköping, Östergötland
Registration date : 08-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Jag är intresserad av att vara med, och nu då? Empty Sv: Jag är intresserad av att vara med, och nu då?

Inlägg av Frozen ons aug 13, 2008 8:56 am

fin fin ide om du frågar mig men är ju bara 13 så du kan ju strycka mig för tillfället att jag kommer till ngn studio, och ngn mick har jag inte Undecided men lycka till ni andra som ska vara med Big smile
Frozen
Frozen
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 22
Age : 28
Registration date : 08-08-12

Till överst på sidan Gå ner

Jag är intresserad av att vara med, och nu då? Empty Sv: Jag är intresserad av att vara med, och nu då?

Inlägg av Coolingen12 ons sep 24, 2008 2:52 pm

Jag skulle ha skickat en ljudfil för typ ett halvår sen Big smile Men det blev inte av pågrund av att jag vet inte vad jag ska säga och jag vill veta vilka roller som e lediga just nu. Kan förvränga min röst på 300 olika sätt, OK Ni tog mig det är inte 300 bara 297½, men som sagt, vilka roller är lediga?

Coolingen12
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 3
Age : 34
Registration date : 08-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Jag är intresserad av att vara med, och nu då? Empty Sv: Jag är intresserad av att vara med, och nu då?

Inlägg av Alexander ons sep 24, 2008 4:00 pm

Tyvärr är det ju inte så många manliga roller i Sailor Moon S. ^^
Jag spelar ju både Fiore och Artemis i filmen, och Tomoe & Artemis i S som det ser ut nu. Men jag har inte bestämt mig om jag ska vara med öht i S än, så de rollerna kan vara lediga. Smile Skicka in ett röstklipp så hittar vi en roll till dig. Testa med de manliga karaktärer du kan komma på i S. ^^

Lediga roller i fandubben finns i tråden under den här. ^_^
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Jag är intresserad av att vara med, och nu då? Empty Sv: Jag är intresserad av att vara med, och nu då?

Inlägg av Bennybär ons sep 24, 2008 6:29 pm

Hur kommer det sig på inlägget högst upp så är sista hon skrev litet?
Bennybär
Bennybär
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 110
Age : 26
Registration date : 08-03-14

Till överst på sidan Gå ner

Jag är intresserad av att vara med, och nu då? Empty Sv: Jag är intresserad av att vara med, och nu då?

Inlägg av Cherazor ons sep 24, 2008 6:34 pm

För att jag ändrade på textstorleken, Benny. Wink

Tja, jag tror listan behöver ändras lite - Plutos roll är nämligen ledig, jag har bara inte skrivit det. XD
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Jag är intresserad av att vara med, och nu då? Empty Sv: Jag är intresserad av att vara med, och nu då?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet