Svenska Sailor Moon
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Det där som kallas kärlek...

+2
Alexander
PenelopeNarcissi
6 posters

Gå ner

Det där som kallas kärlek... Empty Det där som kallas kärlek...

Inlägg av PenelopeNarcissi lör apr 05, 2008 12:15 am

Vi är alla överens om att romantiken är en väsentlig del i Sailor Moon, eller hur? Och eftersom jag själv, trots min kalla, sarkastiska yta, är något av ett romansfreak är jag väldigt intresserad av att veta vem ni tycker hör ihop med vem. Är du den konventionella Usagi/Mamoru-shippern, eller föredrar du henne med Seiya?
Tycker du att homosexualitet är äckelpäckel och syndigt och whatnot (gör du det ska jag personligen komma hem till dig med en stor kniv och jaga dig tills du stupar, din trångsynta, vidriga, illaluk... hrm, var var jag?) och därför av någon obegriplig anledning gjort slut mellan Haruka och Michiru, för att sedan hitta på Knight Uranus och Knight Neptune som är deras ÄKTA kärlekar och blablabla... *spyr*.
Föredrar du mangaparningen inre/generalerna, eller är du mer för Kunzite/Zoisite och Nephrite/Naru eller Jadeite/Nephrite (DEN parningen har i alla fall jag aldrig förstått mig på)?
Eller är du rent utav en hormonstinn tonårskille som tycker att två eller flera sailorsoldater i en het lesbisk orgie är det bästa som finns?
Som ni ser är möjligheterna oändliga.

Själv är jag en typiskt konventionell (och på många sätt tråkig) canon-shipper som tycker att om ett par är etabliserat i serien finns det ingen anledning att dela på dem. Men även jag kan ta mig friheter ibland...

Här är min lista över de par jag föredrar. De tre första är i inbördes ordning, medan de andra inte är det. Och jepp, jag tycker att Dark Kingdom är det bästa i hela Sailor Moon (näst efter Minako förstås).
VARNING! Innehåller pimping av mitt och Melis fanfic.

MinakoXJadeite
Mitt absoluta favoritpar! Alla kategorier! Trots att de av praktiska skäl aldrig skulle kunna bli ett par i animén så är jag övertygad om att de är som gjorda för varandra. Båda är busiga, impulsiva, målmedvetna och galna (fast på olika sätt), samtidigt som de skulle komplettera varandra fantastiskt bra: Minako skulle lugnas ner lite av Jadeites lugn och torrhet, medan Jadeite säkert behöver lite av Minakos energi och glädje i sitt liv. Dessutom ser de skitsexiga ut tillsammans!

KunziteXZoisite
Min första stora Sailor Moon-kärlek! De är ett underbart, enigmatiskt och på alla sätt romantiskt par. Dessutom var de min första kontakt med shounen-ai och det ska de ha eloge för!

NephriteXNaru
Den sanna kärleken som aldrig kunde bli. Det enda problemet jag har med den här parningen är det faktum att Umino skulle bli helt förstörd om Nephrite kom tillbaka (eller när Nephrite kommer tillbaka *host*) och tog Naru ifrån honom. Men det är nog bäst för honom i längden ändå, man behöver inte vara geni för att fatta att han älskar Naru mer än vad hon älskar honom.

UsagiXMamoru
Let's face it: utan deras kärlek skulle Sailor Moon inte vara Sailor Moon! Sen får alla SeiyaXUsagi-fans säga vad de vill! Deras dödsscen i Silvermilleniet fick mina tårkanaler att darra när jag var 12, och det mina vänner är mycket ovanligt!

Chibi-UsaXHelios
Först måste Usa bli lite mindre chibi, men sen har de potential att bli ett lika sött par som Usagi och Mamoru.

AmiXRyo
Gulligt. Ryo borde gjort mer än en comeback.

ReiXYuuichirou
Man blir bara så irriterad på att Rei aldrig kan erkänna sin känslor för honom! Han dyrkar marken hon går på, vad mer kan hon begära?

MakotoXMotoki
Känns rätt självklart, trots att Motoki redan har Reika. Men om (när...) hon dumpar honom har Motoki och Makoto en gemensam plattform att stå på och där de kan börja utforska sina känslor.

HarukaXMichiru
Seriens absolut vackraste par! 'Nuff said.

SetsunaXChrysolite
Och vem är Chrysolite? Det är en karaktär jag skapade av två anledningar: a) det fanns ingen kille som i serien som man kunde para ihop Setsuna med, b) Mamoru behövde en representant för Afrika bland sina beskyddare. De är jättesöta tillsammans, jag lovar!

HotaruXKyuzuke
Skulle vara så sött! Dessutom beundrar ju Hotaru idrottare, och Kyuzuke lär nog bli en riktig atlet när han växer till sig!

LunaXArtemis
Även kissar behöver kärlek. Men Luna borde sluta upp med att banka skiten ur honom.

SeiyaXKakyuu
Är det bara jag som tycker det är uppenbart att Seiya är kär i Usagi för att hon påminner honom om hans prinsessa?

TaikiXYaten
Jag tycker helt enkelt att de skulle vara söta tillsammans. Ibland är det inte svårare än så.

Nu är jag väldigt sugen på att veta vad ni tycker!
PenelopeNarcissi
PenelopeNarcissi
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 40
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-17

Till överst på sidan Gå ner

Det där som kallas kärlek... Empty Sv: Det där som kallas kärlek...

Inlägg av Alexander lör apr 05, 2008 8:02 pm

[Sarkasm]YYYsch, homosexualitet kan man ju inte visa i en serie, det är en synd!!!1111oneone11! Zoisite är en kvinna, det hör ni väl på svenska!!111[/Sarkasm]

Jag måste säga att jag är förtjust i de mindre förhållandena i serien mest, fast Usagi/Mamoru är mina favoriter så klart.
Nephrite/Naru är en riktig favorit, hans död är så vacker. Fast jag gillar Umino också, deras kärlek är så osuldsfull och äkta.

Jag måste säga att all kärlek i SM är fantastisk förutom Seiyas kärlek till Usagi, den mår jag illa av. Jag är inte förtjust i Chibi-Usa och Helios heller, den fastnade inte hos mig alls.

Usagi/Mamoru ska det vara, fast i början kändes den krystad, det var mer i R den blev äktare för mig. :Big smile:
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Det där som kallas kärlek... Empty Sv: Det där som kallas kärlek...

Inlägg av emmystar mån apr 07, 2008 12:53 am

Mina favoriter bland kärlekspar:

Usagi/Mamoru - Känns självklart! Hade det inte varit för deras kärlek hade Chibi-Usa aldrig funnits till

Ami/Ryo - De båda är så underbara tillsammans, de har mycket genemsamt med varandra (syntes tydligt i animen). Ryo dyker upp igen i Sailormoon Another Story (spel för Snes)

Rei/Yuuichiro - Håller med Penelope här, Rei förnekar sin kärlek till honom fast hon är kär i honom.

Mako/Shinosaki - läste om ett avsnitt som aldrig sändes i Sverige och jag tycker nästan att det är självklart att de blir ett kärlekspar i framtiden. Vem vet?

Minako/Asai - såg ett snutt när Sailor Venus slogs mot en Daimon (Sailormoon S)... inte nog med att han är Minako's gamla kamrat, dessutom vet han vem Sailor Venus är. På något sätt blir de ihop i framtiden!

Haruka/Michiru - känns självklart! Jag har inget emot folk som är lesbiska och det märks tydligt genom animen att de är ihop!

Måste säga att jag gillade när Elios och Chibi-Usa när de är tillsammans! Det känns så äkta!

emmystar
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 173
Age : 36
Ort : Värnamo
Registration date : 08-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Det där som kallas kärlek... Empty Sv: Det där som kallas kärlek...

Inlägg av Cherazor mån apr 14, 2008 1:41 pm

Ah, romantik. Ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat... :Big smile: Favorit-pairings... Ho hum...

I princip så har jag inga egentliga pairings som jag håller på i Sailor Moon, utöver Usa/Mamo och Haruka/Michiru, förstås. *skratt* Är bara de förhållanden konstanta så läser jag nästan vad som helst. Notera "nästan" - det är nyckelordet. :XD:
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Det där som kallas kärlek... Empty Sv: Det där som kallas kärlek...

Inlägg av Any_95 tis jul 28, 2009 11:16 pm

Förr var mitt favoritpar Usagi och Mamoru men nu har jag övergått till Helios och Chibi-usa. Ibland tycker jag det verkar som om Mamoru bara tycker att Usagi är jobbig hela tiden Smile
Any_95
Any_95
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 120
Age : 28
Ort : Skellefteå
Registration date : 08-12-21

Till överst på sidan Gå ner

Det där som kallas kärlek... Empty Sv: Det där som kallas kärlek...

Inlägg av Party On The Moon ons jul 29, 2009 1:14 pm

Nej, jag tror inte att Mamoru tycker att Usagi är jobbig. Hur kan man tycka att hon är jobbig, hon är alltid snäll mot alla och hon är hjältinnan som kämpar för rättvisan.

Helt ren är hon, som man ser I Sailor Moon S när hennes hjärtkristall blir tagen.

Mina favoritpar är nog Michuru & Haruka, Kunzite & Zoyzite och Usagi & Mamoru.

Vem ska man para Galaxia med :O ? Eller Nehelinia? (eller hur det stavas)
Party On The Moon
Party On The Moon
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 133
Age : 33
Registration date : 08-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Det där som kallas kärlek... Empty Sv: Det där som kallas kärlek...

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet