Svenska Sailor Moon
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Min Blogg om Sailor Moon

+7
Meli
emmystar
Alexander
Party On The Moon
Isa
nelly
Snakan
11 posters

Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Snakan lör jun 14, 2008 12:47 am

Jag har precis börjat kolla på Sailor Moon och tänkte det kunde vara kul att blogga om avsnitten, och kanske även återuppväcka era gamla minnen från när ni började kolla Wink


Senast ändrad av Snakan den lör jun 14, 2008 2:09 am, ändrad totalt 1 gång
Snakan
Snakan
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 47
Age : 34
Ort : Norrköping, Östergötland
Registration date : 08-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Snakan lör jun 14, 2008 12:51 am

Säsong 1 - Sammanfattning

Jag såg sista avsnittet av första säsongen igår och ja, tårarna rann som bara den, helt klart det bästa avsnittet hittills.
Många här verkar även tycka att det är det bästa avsnittet av alla 200. (Jag kan ju inte uttala mej om den saken ännu Wink )

Vad tyckte jag då om Säsong 1?
Jo, i början är det lite mer löjligt och barnsligt och det är väl därför SM-serien har fått barnprograms-stämpeln som jag absolut inte tycker om, SM är inget barnprogram imo.
Men runt avsnitt 30 och uppåt börjar det bli mer spännande och man blir fängslad, man måste fortsätta titta helt enkelt.

Jag har dåligt minne så har svårt att komma ihåg alla namnen men ska göra mitt bästa Wink
Dessutom kollar jag på orginalet så jag använder de japanska namnen Smile
Snakan
Snakan
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 47
Age : 34
Ort : Norrköping, Östergötland
Registration date : 08-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Snakan lör jun 14, 2008 12:53 am

Idag började jag titta på Säsong 2 - Sailor Moon R och det är spännande från första början!

Men jag är så sjukt nyfiken på vem den maskerade mannen som kastar vita rosor är eftersom det inte är Mamoru som jag trodde först.

Så nu ska jag kolla på ett avsnitt eller två innan det är dags för sängen Smile
Snakan
Snakan
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 47
Age : 34
Ort : Norrköping, Östergötland
Registration date : 08-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Snakan lör jun 14, 2008 1:17 am

Kom på lite mer grejer som jag tänkt på såhär långt, kollade precis på avsnitt 56, eller 11 i säsong 2 och Sailorhjältinnorna har precis upptäckt sina "extraattacker" eller vad vi ska kalla dem, och jag hade verkligen väntat på något sådant för jag tyckte det var så dåligt att de liksom bara hade en attack var, så nu är fightscenerna mycket häftigare Wink

Fast jag gillar inte Usagis nya förvandling, älskade den första med den musiken och allt, och i den nya förvandlingen har hon vingar i början, det förstår jag inte innebörden av, men det kanske man får veta längre fram i serien.

Dessutom är de nya skurkarna Ali och En som behöver människoenergi för att överleva och använder sig av Cardians mycket häftiga, haha Tongue

Jag kan ju faktiskt tala om att jag är en sån person som inte kan vänta tills jag kommer till slutet av en serie/bok/film eller vad det nu handlar om så jag har redan sett allra sista avsnittet, vilket jag ångrar för jag fatta ändå ingenting även om det var väldigt spännande men man visste inte vilka alla var osv.
(läste slutet först i alla Harry Potter böckerna också haha)
Snakan
Snakan
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 47
Age : 34
Ort : Norrköping, Östergötland
Registration date : 08-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Snakan mån jun 16, 2008 8:27 pm

Oj oj oj säger jag bara, är halvvägs genom säsong 2 nu och såg precis avsnitt 22 (68) och det är i princip omöjligt att inte sätta igång nästa avsnitt för nu är jag väldigt nyfiken på ett par saker.
Chibi-Usa dök upp för något avsnitt sen och ja det verkar som att det är Usagi och Mamoru's barn (!) :O Jag vill veta mer om den saken och det kommer väl snart hoppas jag Smile
Dessutom får Mamoru en massa syner och dumpar Usagi för att skydda henne från något, något som verkar ha med kristall-Tokyo att göra uuh så spännande.

Jag blev glad när jag såg att alla fick nya attacker med, coola sådana också, det tycker vi om Wink
Nä nu ska ja kolla på fler avsnitt tills min nyfikenhet stillas Smile
Snakan
Snakan
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 47
Age : 34
Ort : Norrköping, Östergötland
Registration date : 08-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Snakan sön aug 17, 2008 7:24 pm

Nu var det längesen jag var här men har varit mycket upptagen med jobb, lägenhetsletande, solande, badande m.m Smile

Men jag har faktiskt hunnit med Sailor Moon ändå, tja hunnit med ganska många avsnitt eftersom jag är på Stars nu ^^ och har visst inte skrivit sen Chibi-usa kom in i serien :O
Och jag tycker inte att hon blir jobbig, det enda jag tyckte var lite dåligt var Usagi's och Chibi-usa's gemensamma förvandling..

Nu när jag kommit så långt i serien har jag ju förstås hittat lite favoriter Wink
Sailor Moon är fortfarande min absoluta favoritkaraktär, och Venus är en stark 2:a på min lista Tongue (nej jag gillar inte alls blondiner)
Mina favvo-skurkar var nog Amazonerna (lr vad dom ska kallas på svenska) från Sailor Moon Super S, dom där 4 tjejerna.

Jag gillade verkligen hela SM S, var liksom spännande rakt igenom, kunde inte sluta titta.
Tycker det är samma med Stars nu, när det är någonting som man får ledtrådar om i varje avsnitt men man får inte veta vad det är, då vill man bara se mer och mer.

Ja jisses, skaparen av Sailor Moon är ett riktigt geni.
Det blir bara bättre och bättre ju längre man kommer i serien, visst, ibland tänker man att den där grejen liknar något som hände i andra säsongen, men det är ändå aldrig samma grej. Helt otroligt att man kan skapa något som har 200 avsnitt och 3 filmer och man bara vill ha mer ändå.
Snakan
Snakan
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 47
Age : 34
Ort : Norrköping, Östergötland
Registration date : 08-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Snakan tis sep 02, 2008 10:15 pm

Ååååh nu är det slut, men jag vill ha mer!
Stars var ju verkligen helt underbar, bästa säsongen av alla, älskar Starfighters säger jag bara, och slutfighten, jag tittade inte bort i 2 sekunder ens vill jag lova, det här var nog det bästa jag sett i hela mitt liv!
Tack gode gud för att en människa en dag satt och kom på Sailor Moon!

Nä, nu måste jag gå på toaletten, dom sista 10 avsnitten har jag suttit som klistrad Big smile
Jag är helt förälskad i Sailor Moon <3
Snakan
Snakan
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 47
Age : 34
Ort : Norrköping, Östergötland
Registration date : 08-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Snakan tis sep 02, 2008 10:20 pm

Sådär, nu kan ja skriva lite till ^^

Chibi-Chibi måste vara det sötaste jag sett i hela mitt liv, hon fick mej att skratta många gånger Smile

Och en sak förstår jag verkligen inte meningen med..
Varför är Usagi naken i slutfighten confused Vad jag kunde se så var det ingen speciell anledning, och jag tyckte bara att det var distraherande att hon såg ut som en naken barbiedocka, det var lite illa imo.

Gud har så många tankar i huvvet nu så ja kan knappt tänka klart Laugh
Kan ju tillägga att ett par tårar fälldes några gånger under de sista avsnitten Wink ja, jag är en vekling
Snakan
Snakan
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 47
Age : 34
Ort : Norrköping, Östergötland
Registration date : 08-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av nelly ons sep 03, 2008 9:55 pm

Det verkar som om du har haft fullt upp i somras, men du är inte ensam! Wink jag satt också och har sträckkollat från episod 1-176 den här sommaren (nää, jag har inget liv=D) och är så himla fastklistrad vid datan! Tänk att det som många tror är en fjantig barnserie kan vara så sjukt bra och berörande i ens liv.....<3<3 älska sailor moon asså!
nelly
nelly
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 16
Age : 29
Registration date : 08-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Snakan tor sep 04, 2008 4:55 pm

Snart ska vi ta skolkort och eftersom jag går sista året skulle det vara kul att skojja till bilden med ett tema, jag och min kompis snacka om att vi skulle klä ut oss till superhjältar och superskurkar, och ja, ni kan ju gissa vad jag vill klä ut mej till Tongue
ja, Sailor moon såklart Tongue och min kompis som har långt mörkt hår tyckte jag skulle va Sailor mars och det tyckte hon lät kul Tongue

Men Sailor moon är ju inte så lätt att fixa kläder å sånt till, skulle väl kanske kunna sy nåt om ja inte va så lat och fattig just nu haha
Dessutom ska vi nog ta kortet om typ 2 veckor >.<
Man kan ju alltid drömma om att ha en fin Sailor Moon dräkt iaf ^^
Snakan
Snakan
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 47
Age : 34
Ort : Norrköping, Östergötland
Registration date : 08-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Isa fre sep 05, 2008 5:03 pm

På vår skola tar vi "muck foto" , typ en skämt bild.
Det var faktist en tjej som klädde ut sig till Sailor Moon för nått år sen Smile
Isa
Isa
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 113
Age : 28
Registration date : 08-05-21

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Party On The Moon fre sep 05, 2008 6:33 pm

Jag kollade också på alla avsnitten i somras ^^
Party On The Moon
Party On The Moon
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 133
Age : 33
Registration date : 08-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Snakan sön sep 07, 2008 3:24 am

Hehe kollade nyss på det längsta någonsin med engelska dubben, en sisådär 2 minuter, och jag säger bara herregud :S vad tänkte dom på..
Har lagt till en massa SMASH! å grejer i attackerna så det bara låter löjligt och är det bara jag som tycker att alla kvinnliga röster låter exakt likadana?
Snakan
Snakan
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 47
Age : 34
Ort : Norrköping, Östergötland
Registration date : 08-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Alexander sön sep 07, 2008 11:12 am

Jag gillar Minas röst i S och SuperS faktiskt.^^ Serenas också, trots att den är djupare än originalet, fast DiCs allra första Serena var perfekt. Big smile

Attackerna är hemska, jag håller med. >_<
Venus Love-Me Chain har hetat: "Venus Love Chain Encircle", "Venus Love Chain Whip", "Venus Love Chain Harness", "Venus Love Chain Knockout", "Venus Love Chain" och säkert fler namn. >_>
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av emmystar fre sep 12, 2008 11:23 am

När jag sista året på högstadiet, tog vi någon "skämtbild" - och jag klädde ut mig till Sailor Jupiter, fast med skinnpaj och en mintgrön topp.

emmystar
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 173
Age : 36
Ort : Värnamo
Registration date : 08-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Snakan fre sep 12, 2008 8:25 pm

Hehe ok, låter häftigt Smile
Det verkar som andra i min klass oxå är med på superhjältar/superskurkar tema på klassfotot och vi har fått veta datum Smile 2 oktober ska fotot tas
skulle va så jävla kul å va nån sailor moon alltså, men nu har ju jag sån otur jämt och en led i mitt skulderblad hade hakat upp sej och jag var hos kiropraktorn idag och knäckte den rätt men har ont som fan och får inte anstränga axeln Sad så kan inte sy eller nåt på typ 2 veckor Sad
typiskt mej Tongue
Någon som vill låna ut eller sy dräkter åt mej och en kompis? xD
Snakan
Snakan
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 47
Age : 34
Ort : Norrköping, Östergötland
Registration date : 08-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Meli lör sep 13, 2008 12:59 pm

Det var verkligen höjden av otur :-(
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Snakan lör sep 13, 2008 1:58 pm

hehe är van vid att ha otur, men i år verkar det vara extremt mycket dåliga händelser i mitt liv Sad
Får se hur det blir med kortet, ska ta en diskussion med klasen nästa vecka ^^
Snakan
Snakan
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 47
Age : 34
Ort : Norrköping, Östergötland
Registration date : 08-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av annietsukino mån nov 10, 2008 4:17 pm

jag tycer att den bästa avsnittet är episode 20 jag får aldrig nog att titta på den för jag känner igen mig så mycket i den där liknar jag usagi jätte mycket
annietsukino
annietsukino
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 42
Age : 32
Registration date : 08-03-15

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Any_95 tor jan 01, 2009 9:52 pm

Snakan skrev:Hehe kollade nyss på det längsta någonsin med engelska dubben, en sisådär 2 minuter, och jag säger bara herregud :S vad tänkte dom på..

Jag gjorde faktiskt det stora misstaget att kolla på sailor moon på Engelska i hela 1 och en halv säsong affraid
Och först DÅ förstod jag hur mycket dom ändrat och klippt i orginalet.
Nu så ser jag all anime på japanska Smile
Any_95
Any_95
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 120
Age : 28
Ort : Skellefteå
Registration date : 08-12-21

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Party On The Moon lör jan 03, 2009 1:35 pm

Jah, den ENGELSKA dubben förstör allt. Dem klipper bort jätte mycket av avsnitten och ersätter musiken >_<
Party On The Moon
Party On The Moon
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 133
Age : 33
Registration date : 08-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av emmystar sön jan 04, 2009 3:47 am

Jag kommer då med lite bättre nyheter.
Jag tittade i sträck på Sailormoon (från episod 55-59 på svenska).
Jag älskar slutet av den ena halvan av R-säsongen!

emmystar
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 173
Age : 36
Ort : Värnamo
Registration date : 08-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Isa sön jan 04, 2009 2:49 pm

Na na na na Moonlight
Winning Love daylight xD

HAHA , det är det ända jag kommer ihåg från engelska introt , och det har jag bara hört från Sailor Moon opening multilanguage .

Fast den engelska openingen är ju ingenting jämfört med den TYSKA eller FRANSKA , dom är ju om jag får säga det FÖRJÄVLIGA!.
Isa
Isa
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 113
Age : 28
Registration date : 08-05-21

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Party On The Moon mån jan 05, 2009 4:18 pm

emmystar skrev:Jag kommer då med lite bättre nyheter.
Jag tittade i sträck på Sailormoon (från episod 55-59 på svenska).
Jag älskar slutet av den ena halvan av R-säsongen!

Nja, jag tycker inte om den svenska dubben längre >_<. Den funkade när man va mindre, men inte längre. Engligt mig då ^^
Party On The Moon
Party On The Moon
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 133
Age : 33
Registration date : 08-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Any_95 tis jan 06, 2009 1:23 am

Är jag den enda här som inte sett sailor moon när jag var liten på svenska? :O
Any_95
Any_95
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 120
Age : 28
Ort : Skellefteå
Registration date : 08-12-21

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Isa tis jan 06, 2009 1:19 pm

Any_95 skrev:Är jag den enda här som inte sett sailor moon när jag var liten på svenska? :O
VA!?
Har du inte sett Sailor Moon på svenska när du var liten? :O
Det var ju då allting började för mig , jag tilll och med skolkade första skoldagen i ettan eller tvåan (jag minns inte xD) för att se sista episoden Twisted Evil
Isa
Isa
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 113
Age : 28
Registration date : 08-05-21

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av unelore tor jan 08, 2009 1:26 am

Såg de första 8 episoderna i Star igår kväll, eftersom det är min favorit säsong. Skulle bara se ett par avsnitt hade jag tänkt, men sen var helt plötsligt första CDn slut och jag bytte till nästa. När klockan var halv tre så kom jag fram till att det var dags att kanske tänka på att sova något Tongue
Men ska väl börja se om från första avsnittet nu när jag har till S (min kompis har inte fixat alla avsnitt och filmerna än)....men om jag börjar titta nu kommer jag sitta uppe hela natten XD
unelore
unelore
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 45
Age : 35
Ort : Norrtälje
Registration date : 08-03-13

http://unelore.deviantart.com/

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty RE

Inlägg av Adrias fre jan 23, 2009 1:26 am

Jag såg sista avsnittet av första säsongen igår och ja, tårarna rann som bara den, helt klart det bästa avsnittet hittills.

Jag kan säga så här som kille fins väldigt få filmer som jag gråtit till eller fått emetionela band till men slutete var bar så vakert sårligt och bra att det bröde mig på en djup emotionell nivå. Och ja jag la väll en och anna tår i smyg (" Host Host Fick vist något i ögat som jag sa till mina kompisar") :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Folk som säger att sailor moon inte är jup eller känslomäsigt benrörande måste nog har emotionella problem

Det som gjorde dom 2 sista episoderna så bra av att dom inte dog en hjälte modigt död utan en soldat död. Dom dog i tjänst för att skydda mänskligheten med all medel till varje pris och utan tvekan eller resavationer. Och utan att önska att göra det. Och sen önskade usagi att hon hadde slupit alt och fått leva ett vanligt liv. Presis som en soldat oftast helst inte skulle behöva vara soldat eller döda någon men ibland är offer persoliga eller fysisk nödvändiga. För att den ljusa sidan ska segra både i verkligheten och på film

Usagi är en blading av ärke hjälte och anti hjälte i synnerhet i R då hon blir något hon inte vill vara. Och säger i episod 50 tro jag adjö valiga usagi med en ledsam röst och min som också emotionellt beröde mig djupt

Ä fann Sailor moon borde fan också betraktas som en man cary film Smile Smile Smile Smile Smile Smile

Adrias
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 7
Age : 36
Registration date : 08-06-22

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Any_95 tis jul 28, 2009 11:07 pm

Isa skrev:Na na na na Moonlight
Winning Love daylight xD

HAHA , det är det ända jag kommer ihåg från engelska introt , och det har jag bara hört från Sailor Moon opening multilanguage .


VA!?
Har du inte sett Sailor Moon på svenska när du var liten? :O
Det var ju då allting började för mig , jag tilll och med skolkade första skoldagen i ettan eller tvåan (jag minns inte xD) för att se sista episoden Twisted Evil
[/u].


He,he! Jag kan faktiskt hela introt på engelska, svenska och japanska + stars. Smile



VAA? SkOLKADE DU FÖRSTA SKOLDAGEN? Jag hade fått så dåligt samvete då att jag hade mått illa rabbit

Kom inga av er på tanken att man kan spela in avsnittet? Då kan man ju se det om och om igen och man nu skulle vilja det!
Any_95
Any_95
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 120
Age : 28
Ort : Skellefteå
Registration date : 08-12-21

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Party On The Moon ons jul 29, 2009 1:17 pm

Jag tycker faktiskt att det engelska introt är ganska catchy Very Happy
Party On The Moon
Party On The Moon
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 133
Age : 33
Registration date : 08-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Min Blogg om Sailor Moon Empty Sv: Min Blogg om Sailor Moon

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet