Svenska Sailor Moon
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vart kan jag se svenska Sailor Moon?

+3
Party On The Moon
Alexander
Sailor Snor
7 posters

Gå ner

Vart kan jag se svenska Sailor Moon? Empty Vart kan jag se svenska Sailor Moon?

Inlägg av Sailor Snor lör nov 14, 2009 5:06 pm

Jag vill gärna veta vart jag kan se/ladda hem/köpa den svenskdubbade versionen av Sailor Moon som sändes i svensk TV när jag var yngre...? Är det någon som vet? Har sett avsnitt 1-13 på youtube, men sen tar det stopp där.

Sailor Snor
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 1
Age : 109
Registration date : 09-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Vart kan jag se svenska Sailor Moon? Empty Sv: Vart kan jag se svenska Sailor Moon?

Inlägg av Alexander sön nov 15, 2009 8:19 pm

Avsnitt 1-18 finns utgivna på VHS, Scanbox gav ut avsnitt 1-3, 5-6 och TV4 gav ut avsnitt 1-18.
Resten av avsnitten finns inte utgivna, så du får se till att hitta någon som spelat in avsnitten som kan kopiera dem till dig.
Jag tror inte att någon laddat upp alla avsnitten någonstans heller.
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vart kan jag se svenska Sailor Moon? Empty Sv: Vart kan jag se svenska Sailor Moon?

Inlägg av Party On The Moon lör dec 12, 2009 10:50 pm

Undrar om någon har alla avsnitten Razz
Party On The Moon
Party On The Moon
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 133
Age : 33
Registration date : 08-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Vart kan jag se svenska Sailor Moon? Empty Sv: Vart kan jag se svenska Sailor Moon?

Inlägg av Any_95 tor dec 31, 2009 2:14 pm

Det finns mer episoder men dom är längre fram.
Any_95
Any_95
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 120
Age : 28
Ort : Skellefteå
Registration date : 08-12-21

Till överst på sidan Gå ner

Vart kan jag se svenska Sailor Moon? Empty Sv: Vart kan jag se svenska Sailor Moon?

Inlägg av Party On The Moon tor dec 31, 2009 4:32 pm

Synd att ingen lägger ut alla? :S
Party On The Moon
Party On The Moon
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 133
Age : 33
Registration date : 08-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Vart kan jag se svenska Sailor Moon? Empty Sv: Vart kan jag se svenska Sailor Moon?

Inlägg av darkwing duck fre jul 15, 2011 1:41 pm

Hej! Jag vet vart man kan ladda hem alla 85st avsnitt av 88st totalt på Svenska. Det är alla som har dubbats. Smile Musiken och alla avsnitt på Engelska och Japanska finns ochså + filmerna. Vet dock ej om jag får skriva det här, så jag inväntar på ett svar innan jag länkar.

Sen har jag en fråga ochså om jag kan ta den här ochså. Undrar varför bara 85 avsnitt har dubbats? På Japanska finns 200 avsnitt och 3 filmer. Undecided


Att jag heter Darkwing Duck här är för att jag heter så på den sidan där man kan ladda ner alla avsnitten.

darkwing duck
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 4
Age : 32
Registration date : 11-07-15

Till överst på sidan Gå ner

Vart kan jag se svenska Sailor Moon? Empty Sv: Vart kan jag se svenska Sailor Moon?

Inlägg av Alexander sön jul 24, 2011 12:58 am

Det går alldeles utmärkt att lägga ut vart man kan lägga ut dem för de som vill ha. Smile

Anledningen till att endast 88 avsnitt dubbades är att Tv4 köpte in Sailor Moon och Sailor Moon R (89 avsnitt) för att "testa" serien på tv, men de var själva inte nöjda med serien, så de vägrade köpa in fler avsnitt. 3 av de 89 avsnitten visades/dubbades inte pga japansk sång, och episod 89 bad Tv4 översättaren inte översätta, då det ju bara är ett klippavsnitt. Smile
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vart kan jag se svenska Sailor Moon? Empty Sv: Vart kan jag se svenska Sailor Moon?

Inlägg av darkwing duck sön jul 24, 2011 1:40 pm

Okej, tack för svaret Alexander! Smile

På tecknat.net finns den. Det är öppen registrering nu vad jag kan se i alla fall. Men kommer man försent så brukar det vara öppet då och då, så det är bara till att gå in varje dag tills man kommer in. Smile Det är fri leech på den torrenten så man kan ladda ner den direkt! 1 avsnitt ligger vid sidan av och det är inte fri leech. Men det handlar bara om 450mb.


Dock är inte alla avsnitten fixade ordentligt och några få var inte hela, men alla avsnitten som har dubbats till Svenska finns där. Finns en som ska ha dem okompletta avsnitten. Smile Det kommer säkert att komma en till torrent där någon har fixat i ordning alla avsnitten så det är utan logga och med bättre kvalité. Men just det kan dröja ett tag och är osäkert om det går.


När man väl kommer in på sidan hoppas jag att ni sköter era seed (låta torrenterna vara kvar i era nerladdningsprogram och ha på de och ha kvar filerna) efter er och inte sprider filmer och serier utan lov!

Synd att det inte blev fler avsnitt... Dem verkar inte ha förstått vilken serie dem verkligen hade! Hade dem satsat lite mer hade dem vunnit mer!

darkwing duck
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 4
Age : 32
Registration date : 11-07-15

Till överst på sidan Gå ner

Vart kan jag se svenska Sailor Moon? Empty Sv: Vart kan jag se svenska Sailor Moon?

Inlägg av Alexander tor jul 28, 2011 7:50 pm

Jag har själv avsnitten i riktigt bra ljudkvalitet och har funderat på att redigera om dem till DVD-videon, men det är ett större projekt än man kan tro tyvärr, då det är pulldown-tekniker och sånt man måste använda från de japanska DVD-utgåvorna.

Frågan är om det är värt det nu när Plus Licens försöker relauncha serien här, risken är ju att serien släpps på DVD när man börjar bli klar med redigeringen, och då har man slitit rätt mycket i onödan. ^^

Fantastisk serie är det i alla fall, som inte förtjänade den dåliga behandlingen den fick i Sverige...
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vart kan jag se svenska Sailor Moon? Empty Sv: Vart kan jag se svenska Sailor Moon?

Inlägg av Party On The Moon lör sep 10, 2011 2:48 pm

Alla svenska avsnitt finns i en torrent på tecknat.net :9
Party On The Moon
Party On The Moon
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 133
Age : 33
Registration date : 08-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Vart kan jag se svenska Sailor Moon? Empty Sv: Vart kan jag se svenska Sailor Moon?

Inlägg av mangge ons sep 28, 2011 11:39 pm

går det ännu att ladda ner den ?

och är det bara vänta tills admin är inne för att bli medlem sen rullar det bara på eller ?
mangge
mangge
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 1
Age : 33
Registration date : 11-09-28

Till överst på sidan Gå ner

Vart kan jag se svenska Sailor Moon? Empty Sv: Vart kan jag se svenska Sailor Moon?

Inlägg av SailorMercurySwedish lör okt 01, 2011 10:02 pm

Vill bara informera om att Svenska Sailor Moon avsnitten håller på att läggas upp på Youtube.

HELA Säsong 1 var upplagd för en vecka sedan, men då blev konton raderat (Upphovsrätt). Nu är dock personen tillbaka med ett nytt konto vid namn SailorUranusSwedish och lägger upp Säsong 2 Smile

LÄNK: https://www.youtube.com/user/SailorUranusSwedish
SailorMercurySwedish
SailorMercurySwedish
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 4
Age : 30
Registration date : 11-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vart kan jag se svenska Sailor Moon? Empty Sv: Vart kan jag se svenska Sailor Moon?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet