Svenska Sailor Moon
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sailor Venus, vad är hennes uppgift i gruppen?

3 posters

Gå ner

Sailor Venus, vad är hennes uppgift i gruppen? Empty Sailor Venus, vad är hennes uppgift i gruppen?

Inlägg av Soetnosen123 fre maj 06, 2011 2:22 am

Jag har lyckats få tag i alla avsnitt utom ett av den svenska Sailor Moon dubben och jag på avsnitt 55. Min fråga är, vad fan har Sailor Venus för uppgift i gruppen? Man märker knappt av henne och hon är den som får minst uppmärksamhet och plats i serien. Hon är liksom bara där och säger några få meningslösa repliker. Ami är den smarta, Mako är den starka, Rei har någon pappersgrej som försvagar demonerna, men Arianne då? Hon föreställs ju verkligen som den svagaste och mest meningslösa. Hon har ingen speciell personlighet ens, hon ska ju tydligen vara ledaren för Ami, Mako och Rei men det märker man ju inte ens av i animen (har inte läst mangan och min enda erfarenhet av serien är det som jag har sett hittills, det som jag såg när jag var liten och det som jag har läst på internet). Varför är det så? Varför försummar de Sailor Venus i animen? Hon var nämligen min favorit när jag var liten så irritationen av att hon knappt märks sitter kvar förstår ni.. Wink Får man se mer av henne senare i animen och får man se mer av hennes verkliga uppgift i gruppen?

Soetnosen123
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 20
Age : 30
Registration date : 08-05-15

Till överst på sidan Gå ner

Sailor Venus, vad är hennes uppgift i gruppen? Empty Sv: Sailor Venus, vad är hennes uppgift i gruppen?

Inlägg av Party On The Moon lör sep 10, 2011 2:52 pm

Du kanske borde se alla säsongerna (200 avsnitt) innan du säger att Sailor Venus är den svaga länken i gruppen och har en meninglös personlighet.
Enligt mig är Minako solstrålen i gänget och se alltid till att alla har roligt och bryr sig alltid om sina vänner. Smile
Party On The Moon
Party On The Moon
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 133
Age : 33
Registration date : 08-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Sailor Venus, vad är hennes uppgift i gruppen? Empty Sv: Sailor Venus, vad är hennes uppgift i gruppen?

Inlägg av SailorMercurySwedish ons sep 14, 2011 1:17 am

Håller med "Party on the Moon", det är iallafall den uppfattningen jag har fått av Sailor Venus: Den glada personen som alltid försöker vara positiv Smile
SailorMercurySwedish
SailorMercurySwedish
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 4
Age : 30
Registration date : 11-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Sailor Venus, vad är hennes uppgift i gruppen? Empty Sv: Sailor Venus, vad är hennes uppgift i gruppen?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet