Svenska Sailor Moon
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

+15
Anthonyu89
Suliy
Lance_89
Frozen
BitLord
Maskeraderosen
dagge92
Isa
abbeboy
annietsukino
Cherazor
emmystar
Alexander
Clothos
theking
19 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av theking mån apr 07, 2008 10:17 pm

För någon dag sen så skrev jag till Kanal 5 angående Sailor moon

Hej kanal 5

Ni får kanske massa brev till er med Sailor moon men jag undrar bara en
sak.
Alla vet att Japan inte säljer licenser för sailor moon. Men om dom börjar
gör det
igen kommer ni då att köpa sailor moon igen?


MVH Mikael

och så här svara dem:

Hej
Tack för ditt mail och för visat intresse.
Tyvärr kommer vi nog inte göra det då vi inte satsar på att köpa in den
typen av program.

theking
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 71
Age : 31
Registration date : 08-03-23

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Clothos mån apr 07, 2008 11:35 pm

Har de inte redan licensen till Sailor Moon, eller löper de på tid och behöver förängas?

Clothos
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 1
Age : 34
Registration date : 08-04-07

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Alexander mån apr 07, 2008 11:58 pm

What the hell?
Serien dög ju att visas 6 ggr mellan 2002-2004, varför inte nu?
"den typen av program", yeah right. De klassade det ju redan som barnprogram då, så dåkan de visa det som en del av barnprogrammen igen. :WTF:

Clothos: Jag tror inte de har licensen faktiskt, så vilken kanal som helst borde kunna köpa serien om den licensieras igen. Smile
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av emmystar tis apr 08, 2008 12:11 am

Det vore cool om SVT köper in Sailormoon om allt löser sig i Japan.

emmystar
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 173
Age : 36
Ort : Värnamo
Registration date : 08-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Alexander tis apr 08, 2008 12:17 am

Ja, kanske det. :Big smile:
Sailor Moon helt utan reklam hade inte varit fel, vem som än köper serien bör ha åtminstone minst lika hög/låg budget eller högre så inga skådisar måste tas bort.
Om originalversionen skulle köpas blir det säkert ZTV.
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av emmystar tis apr 08, 2008 12:47 am

*nickar* ZTV skulle kunna köpa in originalversionen.

emmystar
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 173
Age : 36
Ort : Värnamo
Registration date : 08-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av theking tis apr 08, 2008 4:03 pm

mm jag håller med er men jag ska mejla tv4 fyra och fråga:) men jag tror dem inte hller vill ta in sailor moon igen Sad

theking
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 71
Age : 31
Registration date : 08-03-23

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Alexander tis apr 08, 2008 5:08 pm

Tror inte heller det, de sa ju det senast att de absolut inte tänkte köpa in serien igen.
Jag vill nog inte heller att Tv4 ska visa serien, så illa behandlad serien blev förra gången. :x
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Cherazor mån apr 14, 2008 1:47 pm

Hmm, ett annat alternativ skulle vara svt. De har köpt in anime-serier förut! De vet jag, för jag hittade Card Captur Sakura, på japanska med svensk text, på barnkanalen för ett tag sen. Det vore ju inte allt för dumt i alla fall... :Big smile:
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av annietsukino lör maj 03, 2008 2:07 pm

kan man skriva till hon som har gjort sailor moon jag har glömt vad hon heter och skriva att man vill ha sailor moon tillbaka i andra länder. och att man saknar det.
annietsukino
annietsukino
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 42
Age : 32
Registration date : 08-03-15

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Alexander lör maj 03, 2008 2:53 pm

Man kan nog skriva till henne men det måste vara mycket enkel engelska, Naoko Takeuchi förstår inte mycket engelska. Helst ska brevet/mailet vara på japanska. Smile

Naoko har ju hand om Sailor Moon Channel vad jag vet och man kan skriva där genom att klicka sig vidare på "Luna"-bilden mm.
Adressen: http://sailormoon.channel.or.jp/
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Cherazor lör maj 03, 2008 8:16 pm

Och med japanska menar vi inte japanska skrivet med rōmaji - våra bokstäver. Det funkar förmodligen inte att skriva "Konnichi-wa! Watashi wa Cherry, desu!" Synd, för annars hade jag skrivit till henne med. Tongue Dessutom tror jag inte problemet ligger hos Naoko-sama, utan snarare hos TOEI. <_<
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av abbeboy sön maj 04, 2008 8:17 am

Men man kan ju mejla en annan kanal och typ samla in påskrifter av personer som vill se sailor moon igen, typ göra en namnlista sen lägga ut länkar på google osv!
abbeboy
abbeboy
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 6
Age : 31
Registration date : 08-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Cherazor sön maj 04, 2008 11:41 am

Det finns redan såna listor, med flera tio-tusentals namn på, men de har inte gett några resultat. Jag tror Toei och Naoko-sama vet att det finns människor som vill se Sailor Moon, men det betyder inte att de kommer ge ut rättigheterna igen. Ingen vet riktigt varför rättigheterna är indragna, så...
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Alexander mån maj 05, 2008 2:20 pm

Jag tror att det är bättre att göra en SVENSK petition att sen skicka till Kanal 5. Jag tror inte Toei bryr sig så värst mycket om folket vill ha tillbaka serien, det måste ju finnas en kanal/tv-station som vill köpa in den.
Får man Kanal 5 att trycka på Toei angående rättigheterna är det nog en större chans att få tillbaka serien. Det handlar ju trots allt om pengar. Smile
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av annietsukino mån maj 05, 2008 5:35 pm

men kanal 5 sa att de inte ville ha sailor moon tillbaka skulle inte tv4 vilja ha det för de visar pokemon nu och förut brukade de visa witch
annietsukino
annietsukino
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 42
Age : 32
Registration date : 08-03-15

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Alexander mån maj 05, 2008 5:42 pm

De sa att de "nog" inte skulle köpa in SM, men frågan är om det var programinköparen som svarade på mailet eller någon annan.
Tv4 har sagt att de absolut aldrig ska visa serien igen och lika bra är det tycker jag.
Får Kanal 5 reda på hur många fans serien har kan de nog ändra sig, dessutom har många fler hushåll Kanal 5 än förut. Smile
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av theking mån maj 05, 2008 11:14 pm

Kan vi inte göra en innlämings blankett eller något sånt typ med massa namn på Smile kanske inte går men man kan ju föröka =)

theking
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 71
Age : 31
Registration date : 08-03-23

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Alexander mån maj 05, 2008 11:37 pm

Visst kan vi göra det. Smile Det räcker väl med namn och e-mail. Wink
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av theking tis maj 06, 2008 12:52 am

aa det gör dt Smile

theking
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 71
Age : 31
Registration date : 08-03-23

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av annietsukino tis maj 06, 2008 10:48 am

ok hur ska vi göra det och när eller kan man också fråga jetix de kanske skulle kuna visa sailor moon.
annietsukino
annietsukino
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 42
Age : 32
Registration date : 08-03-15

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Alexander tis maj 06, 2008 11:49 am

Jag ser nog hellre att en "vanlig" kanal visar serien, barnkanaler har förmågan att blanda avsnitten i serier. Exempelvis Totally Spies som ena avsnittet är en nyare avsnitt utan Annelie Berg och avsnittet efter är ett gammalt avsnitt med henne. Smile
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Cherazor tis maj 06, 2008 6:46 pm

Jo, tack. Det problemet känner jag till. Nån gång sände Nickelodeon samma avsnitt av en serie två gånger på rad. :XD:

För att vara helt ärlig är jag lite osäker på hur effektiv en namninsamling är, men hey! Skapa en och jag skriver på. Tongue
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av annietsukino ons maj 07, 2008 7:18 pm

det gör jag med.
annietsukino
annietsukino
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 42
Age : 32
Registration date : 08-03-15

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Isa tis jun 10, 2008 8:58 pm

Det går inte att lita på Jetix.
Som du sa när dom visar Totally Spies så visar dom samma avsnitt minst 2 gånger i veckan , Nickelodeon är inte heller så bra , där sänder dom ju Avatar och där kan dom ena dan sända bok 3 och sen bok 1 eller vafan : )


Senast ändrad av Isa den ons jul 23, 2008 8:14 pm, ändrad totalt 1 gång
Isa
Isa
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 113
Age : 28
Registration date : 08-05-21

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av theking ons jun 11, 2008 12:36 am

Man kan visst lita på Jetix i alla fall när dem sände Digimon. Dem sände dem i ordning.
Jag tror nog dem skulle sända Sailor Moon i ordning med Laugh

theking
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 71
Age : 31
Registration date : 08-03-23

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Gäst ons jun 11, 2008 1:51 pm

Mejlade SVT för några år sedan om just Sailor Moon (det var innan femman tog över), men enligt dåtidens programchefer var det bortom deras "changer" (hur det nu stavas) att visa sånt på SVT.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Cherazor ons jun 11, 2008 7:02 pm

Tja, SVT äger ju Barnkanalen och de har visat "Card Capture Sakura". Sailor Moon ligger ju inte allt för långt borta, i så fall. Tongue

Och det stavas "genre". Wink
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av dagge92 ons jun 11, 2008 7:44 pm

Skapa en lista och jag skriver på jag med:) Mailade förresten Kanal5 jag också, men fick samma svar som ni andra har fått... Tongue

dagge92
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 4
Age : 32
Registration date : 08-03-24

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Alexander ons jun 11, 2008 8:05 pm

Jag mejlade förresten Bonnier Carlsen om mangan;
"VI har faktiskt inget nyare uttalande i frågan. Vi träffar det japanska förlaget regelbundet och frågar dem alltid, men rättigheterna för Sailor Moon är fortfarande spärrade i hela världen. Ursprunget till det är en tvist mellan författaren och det japanska förlaget, det är alltså tyvärr inte något som vi kan påverka."

Det verkar som om det är kört med SM inom den närmsta framtiden. Om nån bara kunde få en intervju med Naoko Takeuchi för att få en officiell orsak.


Senast ändrad av Alexander den tor jun 12, 2008 12:28 am, ändrad totalt 1 gång
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av theking ons jun 11, 2008 11:09 pm

Asså varför var dt just Sailor Moon som de börja bråka om kunde dt inte ha varit någon annan anime som Pokemon eller något ?

theking
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 71
Age : 31
Registration date : 08-03-23

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Cherazor ons jun 11, 2008 11:39 pm

Ja, du. Det undrar vi alla. >____< Jag hoppas det löser sig snart, i alla fall. Jag vill ha mer Sailor Moon!
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Maskeraderosen tor jun 12, 2008 12:28 am

theking skrev:Asså varför var dt just Sailor Moon som de börja bråka om kunde dt inte ha varit någon annan anime som Pokemon eller något ?
Nej! inte pokémon! XD

Synd att ingen kan få några licenser till Sailor Moon, jag skulle gärna vilja veta vad det är dom bråkar om! Anrgy
Maskeraderosen
Maskeraderosen
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 62
Age : 33
Ort : Borlänge
Registration date : 08-03-12

http://maskeraderosen.deviantart.com

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Alexander tor jun 12, 2008 12:41 am

Pokémon is fine with me. Tongue

Hade Sailor Moon varit färdigdubbad och en gång släppt på DVD hade jag inte sagt nåt, men när vi bara fått SM och SMR och inga filmer, specialer eller mangan känns det riktigt surt.

Det enda tänkbara som de möjligtvis kan bråka om är ju pengar.
Det ryktades ju om att Naoko inte fick vad hon skulle för DVD-utgåvorna som ADV släppte i USA. Min gissning ligger runtomkring där, eftersom det var nästan exakt då som licenserna slutade förnyas. >_>
Men det förklarar så klart inte varför hon vägrar licensiera mangan, kanske vill hon låta serien vila en stund och inte mjölka den för mycket. Mycket pengar är det både Toei och Naoko går miste om, det är en sak som är säker iallafall.
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av BitLord mån jun 16, 2008 1:49 am

Alexander skrev:Mycket pengar är det både Toei och Naoko går miste om, det är en sak som är säker iallafall.

Exakt!
Det är nåt som Toei och Naoko måste förstå, speciellt när så mycket i den här världen handlar så mycket om pengar! Rolling Eyes
BitLord
BitLord
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 24
Age : 29
Ort : Gävle
Registration date : 08-03-13

https://www.youtube.com/BitLord

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Frozen ons aug 13, 2008 1:26 pm

jag förstår inte om dom vet att dom kan tjäna pengar på det, så varför gör dom inte det?
Frozen
Frozen
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 22
Age : 28
Registration date : 08-08-12

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Lance_89 ons aug 13, 2008 3:01 pm

Alexander skrev:Jag mejlade förresten Bonnier Carlsen om mangan;
"VI har faktiskt inget nyare uttalande i frågan. Vi träffar det japanska förlaget regelbundet och frågar dem alltid, men rättigheterna för Sailor Moon är fortfarande spärrade i hela världen. Ursprunget till det är en tvist mellan författaren och det japanska förlaget, det är alltså tyvärr inte något som vi kan påverka."

Det verkar som om det är kört med SM inom den närmsta framtiden. Om nån bara kunde få en intervju med Naoko Takeuchi för att få en officiell orsak.

Jag hoppas inte det blir som med det älskade spelet "Goldeneye 007" till N64 Mad

Där är det ett trassel mellan vem som egentligen har rättigheterna till Bond licensen o.s.v. Därför kan man inte se en ny release av det till Viritual console på nintendo Wii eller till microsofts Xbox 360 som nuförtiden samarbetar med Rare (utvecklarna av Goldeneye)

Jag hoppas att det "bara" handlar om pengar som ni säger, för att det kan ju bli löst på ett någorlunda enkelt sätt, till skillnad från licens shafs Sad

Hoppas de blir sams så vi får se SM på svensk tv igen! Big smile
Lance_89
Lance_89
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 32
Age : 35
Ort : Umeå
Registration date : 08-08-09

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Alexander ons aug 13, 2008 3:27 pm

Det lite småroliga tycker jag är att jag hört att det är rättighetsbråk med upphovmännen av Candy Candy också. Dessutom är det Kodansha som publicerat mangan och Toei som skapat animen där också, så det kan finnas ett samband. Så där får inget av serien släppas någonstans i hela världen heller. >_<

Naoko har ju varit i bråk med Kodansha förut, då hon startade PNP efter att de slarvade bort en manussida för henne. Det känns bara som att problemet ligger i luften och att ingen av dem verkar bry sig om det. Sad
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av theking fre aug 15, 2008 1:09 am

nu har jag en lite konstig fråga Tongue

Vad skulle hända om Naoko Takeuchi dör, får dem ge ut Sailor moon igen då eller?

theking
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 71
Age : 31
Registration date : 08-03-23

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Alexander fre aug 15, 2008 1:34 am

Det vet jag faktiskt inte, jag brukar och gillar inte tänka på sånt. ^^
Men vem vet, hon kanske redan har ett testamente, eller så kanske allt går över till hennes man, eller så får väl Kodansha alla rättigheter. Smile
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Suliy lör aug 30, 2008 8:30 pm

Lance_89 skrev:
Alexander skrev:Jag mejlade förresten Bonnier Carlsen om mangan;
"VI har faktiskt inget nyare uttalande i frågan. Vi träffar det japanska förlaget regelbundet och frågar dem alltid, men rättigheterna för Sailor Moon är fortfarande spärrade i hela världen. Ursprunget till det är en tvist mellan författaren och det japanska förlaget, det är alltså tyvärr inte något som vi kan påverka."

Det verkar som om det är kört med SM inom den närmsta framtiden. Om nån bara kunde få en intervju med Naoko Takeuchi för att få en officiell orsak.

Jag hoppas inte det blir som med det älskade spelet "Goldeneye 007" till N64 Mad

Där är det ett trassel mellan vem som egentligen har rättigheterna till Bond licensen o.s.v. Därför kan man inte se en ny release av det till Viritual console på nintendo Wii eller till microsofts Xbox 360 som nuförtiden samarbetar med Rare (utvecklarna av Goldeneye)

Jag hoppas att det "bara" handlar om pengar som ni säger, för att det kan ju bli löst på ett någorlunda enkelt sätt, till skillnad från licens shafs Sad

Hoppas de blir sams så vi får se SM på svensk tv igen! Big smile

Håller lite med om Goldeneye. det är ju as kul det spelet... men det mäst kul är ju det där laget som kommer upp på toalett banan XD det skrämmer s* ur mig XD

vet att det inte var något med sailor moon att göra. men var tungen att skriva det XD
Suliy
Suliy
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 5
Age : 31
Registration date : 08-08-30

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Anthonyu89 tis sep 28, 2010 4:06 pm

Nu har jag mejlat svt då ska jag bara mejla tv4 och tv5!

Anthonyu89
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 4
Age : 28
Registration date : 10-09-28

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Alexander tis sep 28, 2010 10:59 pm

Bra gjort. Smile Meddela gärna vad de svarar. ^^

Plus Licens har ju köpt in rättigheterna, så det gäller ju bara att en kanal köper in serien nu. Smile
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Anthonyu89 ons sep 29, 2010 8:39 am

Så har svarade svt:

Hej
Tyvärr, vi kommer inte att visa Sailor Moon.
Med vänlig hälsning
Tittarservice

Så här svarade Kanal 5:
Hej tack för ditt mail, det finns inga planer på det just nu!
Men vi skickar ditt förslag till berörda!

Väntar fortfarande svar från tv3 och tv4!

Anthonyu89
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 4
Age : 28
Registration date : 10-09-28

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Bennybär ons sep 29, 2010 8:43 pm

Okay, vill gärna veta vad de skriver!!!
Bennybär
Bennybär
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 110
Age : 26
Registration date : 08-03-14

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Alexander ons sep 29, 2010 11:09 pm

Typiskt Kanal 5-svar med andra ord... Rolling Eyes

SVT köper ju inte in kommersiella barnprogram direkt, utan bara program som ingen hört talas om, så det var ingen chock där inte...

Tv4 skulle vara bäst egentligen, då man är säker på att man får behålla PangLjuds gamla dubbning plus att de anlitar det bästa dubbningsbolaget om de skulle köpa in mer av serien. Smile
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Soetnosen123 ons okt 20, 2010 3:23 pm

vänta lite, menar ni att det är fullt okej att visa sailor moon igen? haha vad har man missat? vad hände med licensproblemet? x)

Soetnosen123
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 20
Age : 30
Registration date : 08-05-15

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Alexander tor okt 21, 2010 1:05 am

"Fullt okej" var väl att ta i kanske, men jo, nog har de lättat på rättigheterna minsann. Italien har visat serien ett bra tag, likaså Japan (och Hong Kong tror jag). Smile
I Italien kommer nya dockor och figurer släppas snart, och även släpps DVD-utgåvor av serien, vilket ju är ganska trevligt, även fast omslaget är hemskt. Allt har en ny logotyp istället för den vanliga texten "Sailor Moon" med en månskära bakom, fast den nya försöker vara lite för modern för sitt eget bästa.
Även nya teckningar finns på all merchandise, ritade av italienska artister och godkända av Naoko Takeuchi.

Plus Licens i Sverige är i alla fall återigen agent för Toei och säljer licenser åt dem här i Norden och Östeuropa. De säljer licens för leksaker, serietidningen (inte mangan), alla 200 avsnitt och filmerna och även DVD-rättigheter.
Dock har ingen köpt licens i Sverige för nånting rörande serien än så länge enligt Plus Licens, utan de ska försöka relauncha serien nästa höst, så det lär dröja här i Sverige...
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Soetnosen123 lör okt 30, 2010 2:57 am

Med tanke på att jag inte är någon direkt "samlare" så kan jag inte säga att omslag betyder någonting för mig utan det är mest innehållet som är det viktiga. Men det är faktiskt trevligt att serien har släppts på dvd (jag vet inte om den har släppts innan, haha). Egentligen så borde det ju inte vara så svårt att hitta en kanal som är villig att sända serien i Sverige, man kan ju i värsta fall vända sig till barnkanalerna. Inte det bästa kanske, men det är ju bättre det än ingenting. Sen hoppas jag även på att de dubbar resten av serien och med samma röster. De flesta röstskådepelarna är ju relativt aktiva fortfarande. Smile

Soetnosen123
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 20
Age : 30
Registration date : 08-05-15

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Alexander lör okt 30, 2010 3:30 am

Nä, omslaget spelar ju ingen roll, men just den Italienska utgåvan vet jag inte om den kommer att vara nedklippt eller inte. Men DVD-utgåvorna släpptes ju faktiskt i Japan för flera, flera år sen.
Sailor Moon är ju faktiskt snart 19 år gammal nu, så det är väl inte konstigt att ingen vill köpa in "gammal skåpmat", men med tanke på att det fortfarande har många fans och stor genomslagskraft tycker jag att den är värd en chans. Den har nyligen fått över en miljon tittarsiffror i Italien, vilket är suveränt. Smile

Barnkanalerna skulle nog kanske behålla den gamla dubben, men fortsätter de dubba så blir det säkert det sämsta dubbningsbolaget (speciellt om det är Disney-kanalerna eller CN/Boomerang).
SVT anlitar det bästa, men det finns chansen att de hellre dubbar om hela serien.
Kanal 5 behåller ju säkert dubben igen, och risken för en dålig dubbning av resten av serien är 50/50 (då de varierar mellan två bolag).

Troligtvis skulle väl det bästa vara att behålla de flesta skådisar, men byta ut Irene Lindh till Jupiter, då hon knappast passade ens förr...
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5! Empty Sv: Sailor moon kommer inte tillbaka till kanal 5!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet