Sailor moon fansubbning
+6
PenelopeNarcissi
Bennybär
theking
Alexander
Cherazor
BitLord
10 posters
Sida 1 av 1
Sailor moon fansubbning
Hej!
Jag har funderat på att subba sm på svenska. Jag skulle gärna vilja ha lite hjälp så att om nån är intresserad så säg bara till mig.
Jag har funderat på att subba sm på svenska. Jag skulle gärna vilja ha lite hjälp så att om nån är intresserad så säg bara till mig.
Sv: Sailor moon fansubbning
Jag har faktiskt oxå funderat på det, men jag tror inte riktigt jag har tid med det. *skratt* Det var antingen en fansub eller en fandub. Att subba är lättare än att dubba, men dubben blir nog roligare. Men, det kan hända att jag kan hjälpa till med en sub i framtiden - jag har en känsla av att om Alex får för sig att subba Sailor Moon till svenska så kommer det vara ett visst Körsbär som får vara med och korrekturläsa. Det är så det brukar sluta, nämligen. (Alex! Snart dyker du upp på mitt CV!)
*paus* Förresten, borde inte det här ämnet ligga i anime-foldern? Alex?
*paus* Förresten, borde inte det här ämnet ligga i anime-foldern? Alex?
Cherazor- Galaxia
- Antal inlägg : 297
Registration date : 08-02-21
Jupp, flyttade tråden till animen.
Jag förstår inte vad du antyder, Cherry? Menar du att jag utnyttjar dig i alla mina idéer? :XD:
Anyway, jag har också funderat på att subba animen, med snygga fonter då alltså. Ungefär som Kickassanime gör med sin release. Jag började faktiskt på episod 1 för ett litet tag sen men insåg att jag behövde vara aningen mer kunnig i att styla texten.
Jag förstår inte vad du antyder, Cherry? Menar du att jag utnyttjar dig i alla mina idéer? :XD:
Anyway, jag har också funderat på att subba animen, med snygga fonter då alltså. Ungefär som Kickassanime gör med sin release. Jag började faktiskt på episod 1 för ett litet tag sen men insåg att jag behövde vara aningen mer kunnig i att styla texten.
Senast ändrad av Alexander den lör maj 03, 2008 5:12 pm, ändrad totalt 1 gång
jag skulle gärna vilja hjälpa till säg bara till
theking- Bubble Spray!
- Antal inlägg : 71
Registration date : 08-03-23
Hur ska vi gå tillväga då?
theking- Bubble Spray!
hej jag läste och min nyfikenhet kom fram och undra vad är en fansubbning om jag får veta
Bennybär- Crescent Beam!
- Antal inlägg : 110
Registration date : 08-03-14
Tja, antingen så kan ni börja översätta avsnitten, lägga till texten och lägga upp på youtube själva, eller så väntar ni tills nån anmäler att de ska börja texta avsnitten och vill ha hjälp.
ChibiBenny - fansubbing är när fans skriver undertexter till en serie. Du vet, ungefär som TV-kanalerna gör så folk förstår vad som sägs på TVn när programmet är på ett annat språk?
ChibiBenny - fansubbing är när fans skriver undertexter till en serie. Du vet, ungefär som TV-kanalerna gör så folk förstår vad som sägs på TVn när programmet är på ett annat språk?
Cherazor- Galaxia
- Antal inlägg : 297
Registration date : 08-02-21
Funderar ni på att översätta i tredje hand då? Alltså från de engelska undertexterna? Jag hatar att vara neggo när det gäller sådant här, men risken är ganska stor att det blir felöversatt då, då textremsor inte alltid är att lita på. Det märker man ju när man ser engelska filmer och remsan ibland (ganska ofta...) inte alls stämmer överens med vad som faktiskt sägs. Dessutom finns risken att man tolkar en korrekt översatt engelsk remsa fel (ex. att man översätter 'think' med 'tänka', när det ska vara 'tycka').
Ok, PenelopeGnällkärring är klar! Förutom de här riskerna står jag bakom projektet till 100%! Jag tror framför allt att det skulle vara bra för yngre fans som inte kan engelska så bra. Så keep on going! Och även jag kan hjälpa dig med dialogen om det skulle behövas.
Ok, PenelopeGnällkärring är klar! Förutom de här riskerna står jag bakom projektet till 100%! Jag tror framför allt att det skulle vara bra för yngre fans som inte kan engelska så bra. Så keep on going! Och även jag kan hjälpa dig med dialogen om det skulle behövas.
PenelopeNarcissi- Bubble Spray!
- Antal inlägg : 40
Registration date : 08-03-17
jaha tack cherazor då förstår jag jag älskar den här kaninen
Bennybär- Crescent Beam!
- Antal inlägg : 110
Registration date : 08-03-14
jag tror det blir från engelskan, för jag kan inte japanska och jag tror inte så många heller kan det
theking- Bubble Spray!
BUMP
Jag har börjat nu på episod 90, sen jag kände att det bara var onödigt att börja på den första episoden, bara så ni vet att den är igång.
Produktionen går under namnet "BitLord fansubs".
Jag har börjat nu på episod 90, sen jag kände att det bara var onödigt att börja på den första episoden, bara så ni vet att den är igång.
Produktionen går under namnet "BitLord fansubs".
Va bra! ^^
Det ser jag framemot! ^^
Det ser jag framemot! ^^
emmystar- Crescent Beam!
- Antal inlägg : 173
Registration date : 08-04-06
Hur många episoder har du hunnit subba nudå?
Isa- Crescent Beam!
- Antal inlägg : 113
Registration date : 08-05-21
Får du tag på avsnitten från Sailormooncenter?
TheSailorBoy- Crescent Beam!
- Antal inlägg : 127
Registration date : 08-03-15
det skulle vara kul att se.Det skulle vara kul att subba,men är det lagligt?
linneaonline- Bubble Spray!
- Antal inlägg : 49
Registration date : 08-05-19
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet