Svenska Sailor Moon
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad fick er att börja se sailor moon igen?

+5
Cherazor
Regina Noctis
Isa
Alexander
nelly
9 posters

Gå ner

Vad fick er att börja se sailor moon igen? Empty Vad fick er att börja se sailor moon igen?

Inlägg av nelly tis sep 23, 2008 3:33 pm

Ja, jag antar att alla här som jag sett Sailor Moon när dom var små och sen nu typ börjat titta på det med eller utan nån anledning, men vad fick er att börja se den igen?

Själv så var det faktiskt när jag hade ovanligt tråkigt en regnig dag i somras på landet, och jag hittade en rulle i bokhyllan med några inspelade avsnitt, det var dom sista episoderna i sailor moon r, och förblev sedan helt fast! :XD:
nelly
nelly
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 16
Age : 29
Registration date : 08-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Vad fick er att börja se sailor moon igen? Empty Sv: Vad fick er att börja se sailor moon igen?

Inlägg av Alexander tis sep 23, 2008 3:37 pm

Jag tittade ända fram tills Kanal 5 slutade visa serien 2004 då och då. Sen glömde jag av serien fram tills sommaren 2005, då jag började leta efter serier på svenska på Internet och mindes Sailor Moon. ^^
Jag hittade inte SM på svenska så jag laddade ner DiCs dubb av första serien och undrade varför musiken var så annorlunda och varför Luna var brittisk. ^^
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad fick er att börja se sailor moon igen? Empty Sv: Vad fick er att börja se sailor moon igen?

Inlägg av nelly tis sep 23, 2008 3:54 pm

haha! okii! jag var helt tokig i det när jag var liten, tvingade mamma när vi var i new york att springa och köpa sailor moon kläder och en sån där stav!

åååh vad jag vill att dom ska börja sända det igen, dt var ju så sjukt bra! men oj vad jag jämt grät i slutet på varje säsong, sluten är det bästa med hela serien, dom är så vackra och sorgliga!<33
nelly
nelly
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 16
Age : 29
Registration date : 08-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Vad fick er att börja se sailor moon igen? Empty Sv: Vad fick er att börja se sailor moon igen?

Inlägg av Isa tis sep 23, 2008 4:26 pm

Jag tittade aldrig på Sailor Moon på tv4 för att jag bara var 2 år när det började sändas , men på kanal 5 såg jag alla avsnitten.
Jag låtsades till och med vara sjuk första skoldagen för att se avsnitt 88.

Jag hade också helt och hållet glömt bort Sailor Moon tills min lillasyster Felicia spelade nå spel på nån Spelhemsida där man skulle klä på dockor kläder. Hon skrek " ISA KOM NU! , det är tjejen från det dära programmet vi älskade". När jag kom in så putta jag bort henne från datorn och gick in på google och sökte på Sailor Moon , sen sa Felicia att jag kunde kolla om det fanns på youtube så jag gick in på youtube och sökte , men så kom det bara upp på nå som jag då trodde "kinesspråk" och jag började asgarva xD
Sen sökte jag på Sailor moon Swedish och då kom Alexanders videos upp!
Efter det såg jag svenska Sailor Moon 24/7 hela påsklovet :')
Isa
Isa
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 113
Age : 28
Registration date : 08-05-21

Till överst på sidan Gå ner

Vad fick er att börja se sailor moon igen? Empty Sv: Vad fick er att börja se sailor moon igen?

Inlägg av Regina Noctis tis sep 23, 2008 6:33 pm

Vad som fick mig att börja se Sailor Moon igen? Jag slutade aldrig, helt enkelt. Wink
Regina Noctis
Regina Noctis
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 37
Age : 33
Ort : Varberg
Registration date : 08-06-04

http://reginanoctis.blogg.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad fick er att börja se sailor moon igen? Empty Sv: Vad fick er att börja se sailor moon igen?

Inlägg av Cherazor tis sep 23, 2008 8:08 pm

*skratt* Jag upptäkte youtube (för x antal år sen XD) och att man kunde titta på anime där. Jag hade tänkt titta på Chobits, men såg att det fanns Sailor Moon avsnitt uppe och tänkte "Jag har ju inte sett klart Sailor Moon R än...jag tittar klart på den först innan Chobits!" och fasnade igen.

Jag har fortfarande inte sett Chobits. XD
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Vad fick er att börja se sailor moon igen? Empty Sv: Vad fick er att börja se sailor moon igen?

Inlägg av Snakan tis sep 23, 2008 8:38 pm

Jag verkligen var beroende av Sailor Moon när det gick på tv när jag var liten, och ville kolla när det gick på 5an men det gick på dåliga tider,
så en dag i våras hade jag tråkigt på en lektion i skolan och började kolla på alexanders avsnitt av sailor moon på youtube och sen kollade jag på de japanska och då var jag fast.. igen Laugh
Snakan
Snakan
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 47
Age : 34
Ort : Norrköping, Östergötland
Registration date : 08-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Vad fick er att börja se sailor moon igen? Empty Sv: Vad fick er att börja se sailor moon igen?

Inlägg av emmystar ons sep 24, 2008 6:43 pm

Vad som fick mig att se Sailor Moon igen?
Det måste ha varit när de nyare avsnitten kom till Sverige, år 1999...
Sen blev jag fast, och det är jag nu också!

emmystar
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 173
Age : 36
Ort : Värnamo
Registration date : 08-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Vad fick er att börja se sailor moon igen? Empty Sv: Vad fick er att börja se sailor moon igen?

Inlägg av TheSailorBoy ons sep 24, 2008 8:31 pm

Jag frågade min syster hur Sailor Moon stavades Smile (Jag trodde det stavades Zile Moon) Då gick jag in på Google och sökte på bilder, och där kände jag igen hjältinnan. Sedan gick jag in på YouTube och upptäckte att där fanns det massor av Sailor Moon-relaterade videos Smile Sedan lade jag till "swedish" i sökordet och då hittade jag de svenska avsnitten Smile

TheSailorBoy
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 127
Age : 27
Registration date : 08-03-15

Till överst på sidan Gå ner

Vad fick er att börja se sailor moon igen? Empty Sv: Vad fick er att börja se sailor moon igen?

Inlägg av Alexander ons sep 24, 2008 8:38 pm

Zile Moon? O_O lol!
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad fick er att börja se sailor moon igen? Empty Sv: Vad fick er att börja se sailor moon igen?

Inlägg av Isa tor sep 25, 2008 5:02 pm

Jag skrev Sailer Moon först , men haha jag var inte så dålig att jag skrev ZILE MOON ! Laugh

HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA , dör xD
Isa
Isa
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 113
Age : 28
Registration date : 08-05-21

Till överst på sidan Gå ner

Vad fick er att börja se sailor moon igen? Empty Sv: Vad fick er att börja se sailor moon igen?

Inlägg av nelly lör sep 27, 2008 6:11 pm

hahahhah, Laugh
nelly
nelly
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 16
Age : 29
Registration date : 08-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Vad fick er att börja se sailor moon igen? Empty Sv: Vad fick er att börja se sailor moon igen?

Inlägg av annietsukino ons nov 12, 2008 12:55 pm

jag älskade när de sände sailor moon på tv4 jag och min syster brukade alltid titta på det sen efter det tog slut så kom jag bara på det en dag och letade efter den på internet
annietsukino
annietsukino
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 42
Age : 32
Registration date : 08-03-15

Till överst på sidan Gå ner

Vad fick er att börja se sailor moon igen? Empty Sv: Vad fick er att börja se sailor moon igen?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet