Svenska Sailor Moon
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

+5
emmystar
Alexander
Cherazor
Meli
PenelopeNarcissi
9 posters

Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av PenelopeNarcissi fre maj 16, 2008 12:18 am

Jag har länge velat starta en svensk Sailor Moon-performancegrupp (alltså en cosplaygrupp som som uppträder med sång-, dans- och teaternummer på convent osv.), och efter att ha tänkt igenom det här ett tag nu har jag kommit fram till att det nog skulle kunna fungera trots allt om folk är tillräckligt engagerade.

Men först måste jag veta om det finns något intresse bland fansen; finns det folk som skulle kunna tänka sig att lägga ner tid och pengar på det här?

Jag är framför allt intresserad av att hitta en (eller flera, högst 3 el. 4 dock, ju fler kockar desto sämre soppa, ni vet...) sammarbetspartner(s) som tillsammans med mig ska fungera som ordförande och organisatörer och som jag kan diskutera tillvägagångssätt osv. med. Helst skulle jag vilja ha någon som är 18 år eller äldre och som har någon form av scenerfarnhet sedan tidigare. Personen bör också vara pålitlig, ansvarsfull och ha någolunda bra organisationsförmåga. (Meli, jag vet att du passar in på alla de här kriterierna, men jag ville ge alla en chans.)

Jag tror själv att det här kan gå i hamn! Vad tror ni?
PenelopeNarcissi
PenelopeNarcissi
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 40
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-17

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Meli mån maj 19, 2008 7:33 pm

Jag tror att du bör understryka mer exakt vad du letar efter:
Samarbetspartners och/eller deltagare?

Tolkar jag det rätt att du säger att du vill att alla ska vara 18 eller äldre, vare sig man bara är deltagare eller organisatör?

Det är klart en fråga om tid och pengar, men det finns kanske redan ett par cosplayare här på forumet som har dräkter att använda. Då hade det ju snarare varit en fördel om man kunde använda sina dräkter till mer än bara en fotografering (Istället för att de bara dammar i garderoben... ) Själv har jag ju ingen dräkt ännu, men är på väg att skaffa.

Jag är förstås inte så hemma på convent-fronten, men jag kan tänka mig att det förekommer relativt få stycken om året, och då är det ju inte så jätte mycket "tid" man måste offra. Bara man träffats så att man lyckas öva in ett nummer innan själva uppvisningen. Det beror helt på hur mycket tid folk känner att de har. Man får väl organisera det så att man tillexempel åker till den aktuella staden uppvisningen skall äga rum i och övar där, så kan man bo på ett vandringshem om man vill det.

Jag får väl erkänna att jag är pålitlig... (min image är förstörd!) ansvarsfull och organiserad (på gränsen till Control freak), så visst, om jag är i samarbetsgruppen ska jag nog få ordning och reda på alltihop…

Och ja, jag har teatererfarenhet… sammanlagt… hm… åtta år, samt femton års organiserad sångvana (usch, att lista erfarenheter får en att känna sig gammal). Däremot ingen danserfarenhet och vill varna för att jag är ganska långsamt när det kommer till att hitta tacktkänslan när man ska dansa i grupp (En pinsam upptäckt på idrotten i gymnasiet när vi skulle göra aerobics). Därför ber jag i så fall för att det inte skulle handla om allt för komplicerad koreografi.

Men jag tar för givet att det blir vi deltagare som tillsammans sätter ribban, så att ingen behöver frukta någon form av "inträdesprov" om det nu finns intresse för den här typen av förening (vilket jag hoppas, för det låter väldigt roligt) Don´t be shy guys! Wink
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av PenelopeNarcissi tis maj 20, 2008 7:50 pm

Jag antar att jag uttryckte mig lite luddigt (vilket kan bero på att jag skrev inlägget klockan halv tolv på kvällen...).

Jag tror att du bör understryka mer exakt vad du letar efter:
Samarbetspartners och/eller deltagare?


Egentligen både och, men mest samrbetspartners som kan utgöra en "kärna" i gruppen och som jag kan utveckla idén med.

Tolkar jag det rätt att du säger att du vill att alla ska vara 18 eller äldre, vare sig man bara är deltagare eller organisatör?

Nej, bara organisatörerna, medlemmarna får vara i vilken ålder som helst. Anledningen att organisatörerna ska vara 18+ är pga. ledarskapet som jag tror kommer krävas, och som organisatör har man dessutom ansvar för de minderåriga i gruppen, och att låta en minderårig ta hand om en annan minderårig funkar inte.

Det är klart en fråga om tid och pengar, men det finns kanske redan ett par cosplayare här på forumet som har dräkter att använda. Då hade det ju snarare varit en fördel om man kunde använda sina dräkter till mer än bara en fotografering (Istället för att de bara dammar i garderoben... ) Själv har jag ju ingen dräkt ännu, men är på väg att skaffa.

Jag är förstås inte så hemma på convent-fronten, men jag kan tänka mig att det förekommer relativt få stycken om året, och då är det ju inte så jätte mycket "tid" man måste offra. Bara man träffats så att man lyckas öva in ett nummer innan själva uppvisningen. Det beror helt på hur mycket tid folk känner att de har. Man får väl organisera det så att man tillexempel åker till den aktuella staden uppvisningen skall äga rum i och övar där, så kan man bo på ett vandringshem om man vill det.


Det var precis så jag tänkte mig det! Och i början anatar jag att det inte blir mer än en uppvisning om året i vilket fall.

Jag får väl erkänna att jag är pålitlig... (min image är förstörd!) ansvarsfull och organiserad (på gränsen till Control freak), så visst, om jag är i samarbetsgruppen ska jag nog få ordning och reda på alltihop…

Och ja, jag har teatererfarenhet… sammanlagt… hm… åtta år, samt femton års organiserad sångvana (usch, att lista erfarenheter får en att känna sig gammal). Däremot ingen danserfarenhet och vill varna för att jag är ganska långsamt när det kommer till att hitta tacktkänslan när man ska dansa i grupp (En pinsam upptäckt på idrotten i gymnasiet när vi skulle göra aerobics). Därför ber jag i så fall för att det inte skulle handla om allt för komplicerad koreografi.


Jag vet! Tongue
Är du intresserad av att sammarbeta med mig så är du som sagt självskriven. Tänk dig Seramyu-koreografi, det är inte direkt så att man behöver göra en tripelaxel och gå ner i spagat.

Men jag tar för givet att det blir vi deltagare som tillsammans sätter ribban, så att ingen behöver frukta någon form av "inträdesprov" om det nu finns intresse för den här typen av förening (vilket jag hoppas, för det låter väldigt roligt) Don´t be shy guys! Wink

Nej då, inga inträdesprov! Anledningen till att organisatörerna (inte de "vanliga" medlemmarna) helst ska ha scenerfarenhet är för att de ska veta vad som krävs för att få ihop något. Annars finns det risk för att det finns de som tror att man kan få ihop en halv musikial genom att lalla ihop något en timme innan uppvisning. Inte för att jag tar för givet att folk här tror det...
PenelopeNarcissi
PenelopeNarcissi
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 40
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-17

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Cherazor tor maj 22, 2008 3:29 pm

Tja, jag är ju redan inne i konventsvärlden. *skratt* Jag skulle nog vara intresserad av att vara med, men jag har ingen större erfarenhet av att stå på scen. Och mina försök till att sjunga är rätt bedrövliga, som folk nog känner till. :XD:

I vilket fall som helst, jag kan vara med. Jag kan oxå hjälpa folk att sy dräkter, om de vill det. Jag har lite erfarenhet av Sailor Moon-relaterade cosplays (Sailor Saturn, Usagis sommaruniform, Princess Serenity - mangaversionen- och Sailor Mars). ^^
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av PenelopeNarcissi lör maj 24, 2008 7:00 pm

Välkommen till truppen, Cherry! I skrubben till vänster kan du hämta ur ditt välkomstpaket: en Sailor Moon-musikal på VHS och en sån där läskig yaoi-åra med Alexanders namn på.

Ahem...

Det är väldigt kul att du vill vara med! Hade du tänkt dig som organisatör eller vanlig medlem? Det är bra att du vill sy också, när det väl blir dags så behövs det nog fler sömmerskor än mig och Meli. ^^

Sen undrar vi vilken roll du vill ha. Meli och jag är överens om att det blir mest praktikst om medlemmarna koncentrerar sig på en roll (både dräkt- och framträdesmässigt). Minako och Haruka är redan tagna Tongue. Att du inte har så mycket scenerfarenhet gör inget, du har bevisligen både organisationsförmåga och ansvarskännade. Skådespeleriet kan jag hjälpa dig med och sången tar Meli hand om (du sjunger faktiskt inte så illa, du har mest problem med att hitta rätt tonläge).
PenelopeNarcissi
PenelopeNarcissi
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 40
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-17

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Cherazor lör maj 24, 2008 8:05 pm

Tja, jag kan rycka in som organisatör, om ni vill ha mig. ^^ Annars funkar vanlig medlem oxå. *skratt* Pappa har kommenterat det där med mitt sångande ett par gånger "Cherry, din röst är rätt fin, men du kan inte sjunga i rätt ton om ditt liv så hänger på det!" - tja, han är ärlig, i alla fall. Tongue

Oj, jag har massor av olika cosplays planerade. :XD: De flesta är, märkligt nog, Usagi-relaterade. Men den karaktären som jag liknar mest till utseendet är förmodligen Rei/Sailor Mars. Så, jag avvaktar nog en stund. Poppar det upp nån som gör en förträflig Sailor Moon, så snattar jag Mars-posten. Annars tar jag Moon, för att jag har så många av hennes outfits planerade. Jag har peruk, jag lovar. Så, ni slipper en mörkhårig Usagi. Tongue
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Gäst lör maj 24, 2008 10:36 pm

Damerna behöver inga killar i gruppen tro? Wink

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Alexander sön maj 25, 2008 1:41 am

lord_zubat skrev:Damerna behöver inga killar i gruppen tro? Wink
Sailor Chibi-Moon? :Big smile:
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Cherazor sön maj 25, 2008 12:20 pm

Alexander skrev:
lord_zubat skrev:Damerna behöver inga killar i gruppen tro? Wink
Sailor Chibi-Moon? :Big smile:

Tscha! Det är ju DIN roll, Alex! :=-D:
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av PenelopeNarcissi sön maj 25, 2008 1:54 pm

Cherazor: Tja, jag kan rycka in som organisatör, om ni vill ha mig. ^^ Annars funkar vanlig medlem oxå. *skratt* Pappa har kommenterat det där med mitt sångande ett par gånger "Cherry, din röst är rätt fin, men du kan inte sjunga i rätt ton om ditt liv så hänger på det!" - tja, han är ärlig, i alla fall.

Naurligtvis vill vi ha dig! (Det där lät konstigt...) Med tanke på att du känner till convent-världen bättre än vad vi gör så hade du varit en tillgång som organtisatör. Och hurra för ärliga föräldrar! Synd bara att det inte finns fler, då hade folk sluppit göra bort sig i idol...

Cherazor: Oj, jag har massor av olika cosplays planerade. Hysteriskt Skratt De flesta är, märkligt nog, Usagi-relaterade. Men den karaktären som jag liknar mest till utseendet är förmodligen Rei/Sailor Mars. Så, jag avvaktar nog en stund. Poppar det upp nån som gör en förträflig Sailor Moon, så snattar jag Mars-posten. Annars tar jag Moon, för att jag har så många av hennes outfits planerade. Jag har peruk, jag lovar. Så, ni slipper en mörkhårig Usagi.

Ok, då skriver jag upp dig på båda så länge. (Yes, jag har en rollista.) Du bestämmer själv så jag ska inte lägga mig i *hostmarshost*. Tongue

lord_zubat: Damerna behöver inga killar i gruppen tro?

Absolut! Smile Låt mig gissa: du vill vara Tuxedo Kamen?

Alexander: Sailor Chibi-Moon?

Om du gör en brazilian wax och tejpar upp grejerna i skrevet så kanske... Tongue

Ps. Varför funkar inte min signatur?!
PenelopeNarcissi
PenelopeNarcissi
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 40
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-17

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Gäst sön maj 25, 2008 2:40 pm

PenelopeNarcissi skrev:lord_zubat: Damerna behöver inga killar i gruppen tro?

Absolut! Smile Låt mig gissa: du vill vara Tuxedo Kamen?
Haha, det var iofs inte det första jag tänkte på men varför inte. Finns väl inte alltför många killroller i serien så :O

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av PenelopeNarcissi sön maj 25, 2008 2:42 pm

Jaså? Vad hade du tänkt då? Smile
PenelopeNarcissi
PenelopeNarcissi
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 40
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-17

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Alexander sön maj 25, 2008 2:44 pm

Nu fungerar din signatur, Penelope. Smile

I inställningar på "profil" finns "Infoga alltid min signatur" så jag klickade "ja" på din profil.
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Gäst sön maj 25, 2008 7:04 pm

PenelopeNarcissi skrev:Jaså? Vad hade du tänkt då? Smile
Jadu, Tomoe kanske? ;p Den har jag iaf en dräkt till.
Vet inte hur pass brett ni hade tänkt er å andra sidan, men tills jag fått råd att införskaffa mig linser så lär nog inte Maskrosen bli så aktuell än.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av PenelopeNarcissi sön maj 25, 2008 11:18 pm

Tack Alex! Det var ju enkelt... men är man halvblind så är man...

lord_zubat skrev:
Jadu, Tomoe kanske? ;p Den har jag iaf en dräkt till.
Vet inte hur pass brett ni hade tänkt er å andra sidan, men tills jag fått råd att införskaffa mig linser så lär nog inte Maskrosen bli så aktuell än.

Första prioritering är själva sailorteamet just nu.

Men kan du inte uppträda utan glasögon? Jag är själv brillorm och har inte på mig mina när jag cosplayar. Annars kan du väl sätta masken på glasögonen? Wink
PenelopeNarcissi
PenelopeNarcissi
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 40
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-17

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Cherazor sön maj 25, 2008 11:48 pm

Glasögon är för MESAR!!!!111!!1 :XD: Jag är närsynt, så jag skippar oxå glasögonen när jag cosplayar (jag skulle kunna berätta en del lustiga historier om mig i min Princess Serenity cosplay minus mina glasögon...) men det går rätt bra, så länge ingen ber mig läsa skyltar. Tongue Dessutom är folk rätt förstående när det gäller oss glasögonormar. Så länge man tar av sig dem till fotografering och framträdanden så är det inga problem (fast jag brukar skippa mina helt). ^^
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Gäst mån maj 26, 2008 2:00 am

Cherazor skrev:Glasögon är för MESAR!!!!111!!1 :XD: Jag är närsynt, så jag skippar oxå glasögonen när jag cosplayar (jag skulle kunna berätta en del lustiga historier om mig i min Princess Serenity cosplay minus mina glasögon...) men det går rätt bra, så länge ingen ber mig läsa skyltar. Tongue Dessutom är folk rätt förstående när det gäller oss glasögonormar. Så länge man tar av sig dem till fotografering och framträdanden så är det inga problem (fast jag brukar skippa mina helt). ^^
Mesar my ass X:P Riktiga superhjältar har glasögon, har du inte sett den reklamfilmen? Wink

PenelopeNarcissi skrev:

Men kan du inte uppträda utan glasögon? Jag är själv brillorm och har inte på mig mina när jag cosplayar. Annars kan du väl sätta masken på glasögonen? Wink
Att jag inte tänkte på det. Jag hade gärna tagit av mig dem under uppträdandet men risken att jag springer/snubblar/krockar/mosar någon är ganska så stor då.
Men i så fall aspirerar jag gärna som Mr Maskros.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av PenelopeNarcissi mån maj 26, 2008 2:10 pm

Cherazor skrev:Glasögon är för MESAR!!!!111!!1 :XD: Jag är närsynt, så jag skippar oxå glasögonen när jag cosplayar (jag skulle kunna berätta en del lustiga historier om mig i min Princess Serenity cosplay minus mina glasögon...) men det går rätt bra, så länge ingen ber mig läsa skyltar. Tongue Dessutom är folk rätt förstående när det gäller oss glasögonormar. Så länge man tar av sig dem till fotografering och framträdanden så är det inga problem (fast jag brukar skippa mina helt). ^^

Ooohh, berätta! Lustiga anekdoter är det bästa jag vet! Har du bestämt dig än förresten? Smile

lord_zubat skrev:Att jag inte tänkte på det. Jag hade gärna tagit av mig dem under uppträdandet men risken att jag springer/snubblar/krockar/mosar någon är ganska så stor då.
Men i så fall aspirerar jag gärna som Mr Maskros

Alright! Laugh Rollen är din!
PenelopeNarcissi
PenelopeNarcissi
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 40
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-17

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Gäst mån maj 26, 2008 10:22 pm

PenelopeNarcissi skrev:

Alright! Laugh Rollen är din!
Cooooolt. Hmm, ni behöver inte hjälp med något annat under tiden?

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Meli mån maj 26, 2008 10:25 pm

Kan hjälpa oss med att rekrytera fler medlemmar Tongue
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av PenelopeNarcissi mån maj 26, 2008 10:25 pm

Tja, vi har ju inte ens kommit igång än. Tongue

Hmm... vad känner du att du kan tillföra?
PenelopeNarcissi
PenelopeNarcissi
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 40
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-17

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Alexander mån maj 26, 2008 10:26 pm

Ehhm, inte för att störa eller lägga mig i, men jag har ett förslag.

Jag vill att hela er grupp ska sjunga det engelska SM-introt med en 90-tals koreografi. XD

"Fighting evil by moonlight
Winning love by daylight
Never running from a real fight
She is the one named Sailor Moon"

DÅ, bokar jag tågbiljett endast för att se er. :XD:
Alexander
Alexander
Chaos
Chaos

Antal inlägg : 422
Age : 35
Registration date : 08-02-21

https://svenskasailormoon.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av PenelopeNarcissi mån maj 26, 2008 10:31 pm

Bara då, eller? Tongue

Själv tycker jag att vi ska göra Günthers Ding Dong Song, med Maskerade Rosen som Günther (men det tycker nog ingen annan).
PenelopeNarcissi
PenelopeNarcissi
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 40
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-17

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Gäst tis maj 27, 2008 1:40 am

Meli skrev:Kan hjälpa oss med att rekrytera fler medlemmar Tongue
Det lär bli svårt, typ de flesta av mina tjejkompisar är visso mangatokiga men ingen som fastnat för sailor moon Undecided
Men jag ska se vad jag kan göra, kasta rosor över sergels torg så kanske någon nappar Smile

PenelopeNarcissi skrev:Tja, vi har ju inte ens kommit igång än. Tongue
Hmm... vad känner du att du kan tillföra?
*Ställer sig på ett bord med en sax och måttband* Jag kan syyyyy..... *Ler ondskefullt i skuggorna*, och folk säger jag är väldigt kreativ (MacGyver var min barndomsidol), för det mesta, så behöver ni idéer så är det bara att hmm.. fråga antar jag Smile
Men som sagt, här finnes en syvillig person om inte annat, gillar att måla/rita också, om det skulle vara till användning. Vet inte exakt vad ni kan behöva, men det är det jag komma på på rak arm.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av emmystar ons maj 28, 2008 1:57 am

Oof, jag hade velat vara med.
Jag har ingen cosplay-vana med jag har klätt ut mig till Makoto på ett spex-foto

emmystar
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 173
Age : 36
Ort : Värnamo
Registration date : 08-04-06

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Makoto Kino ons maj 28, 2008 6:35 pm

*skratt* jag har färdiga Pluto, Jupiter och Neptune cosplays liggande i garderoben. Eller tja, jag behöver en peruk till Neptune, men jag /kan/ färga håret.

Är van konventare och har arbetat på två av dem, så om ni behöver hjälp med arrangemang kan jag hjälpa till, men helst (för jag kan vara en smula seg med att svara) är jag en glad deltagare.

Enda problemet är att jag behöver veta i god tid vilket konvent det ska ske på, är uppbokad på NärCon, FinnCon, Swedish Anime Revolution och Uppcon:09.
Makoto Kino
Makoto Kino
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 5
Age : 37
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Cherazor ons maj 28, 2008 7:24 pm

Jag börjar misstänka att jag istället bör ta en administrativ roll just på grund av alla mina planerade cosplays. Jag kommer aldrig kunna bestämma mig för en roll. Som sat, jag hjälper gärna till med att sy, komma på sketcher, etc, men jag tror jag avstår från scenen. Tongue
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Meli ons jun 04, 2008 7:41 pm

Det låter jättebra att så många har anmält intresse. Penelope är bara seg med att svara Neutral

Jag vet inte om hon medvetet försöker tvinga mig till att ta mer "initiativ" som en av organisatörerna än vad jag har gjort, eller om hon helt enkelt bara är sitt vanliga lata jag...

Men iallafall, vi pratade ju lite grann om detta i Stockholm, men alla som anmält intresse var ju inte där då, men vi har räknat mer er i tanken Wink

Som det ser ut nu (om jag har fattat det rätt efter att har läst igenom tråden) så behöver vi alltså:
Usagi (Om nu Cherazor inte ångrar sig geek )
Rei
Hotaru
&
Ami
För att få ihop en totalt ensemble. Det var inte dåligt jobbat.

Ser fram emot att få jobba med er :XD:
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Cherazor ons jun 04, 2008 7:45 pm

Jag kan hoppa in som Usagi lite då och då, beroende på om sketchen passar ihop med den cosplayn jag har på mig just då. *skratt* Det kan hända att jag har helt fel cosplay, men om vi planerar i tid för konventet så kan jag nog få in det bättre. Tongue
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Meli ons jun 04, 2008 8:47 pm

Just det, now I remember rabbit

Föresten Cherry, var ifrån hade du köpt din snygga tiara?

Tänkte frågan även om Penelope nog blir galen om jag går i sailor-uranus-fuku-tankar (Jag lovar att hjälpa till att sy, lägg ifrån dig saxen!) affraid
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Cherazor ons jun 11, 2008 10:04 pm

Ah, förlåt! Jag måste missat det här meddelandet! Jag köpte min tiara härifrån. Men, det verkar som de höjt priset. <__< När jag köpte min kostade de $12, inklusive frakt. Nu kostar de $9 plus $7 för frakt... Nåja, det är fortfarande relativt billigt.
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Meli tis jun 24, 2008 9:04 am

Ja, åtminstone billigare än från den andra hemsidan som sålde sådana
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Cherazor tis jun 24, 2008 1:30 pm

Ja, Catzia säljer oxå tiaror och de kostar över $20 plus frakt. Lite väl dyrt, IMHO. <___<
Cherazor
Cherazor
Galaxia
Galaxia

Antal inlägg : 297
Age : 35
Registration date : 08-02-21

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Meli tis jul 08, 2008 10:05 pm

Jag tycker det skulle vara kul om folk som har anmält sig till Cosplaygruppen, här över, kunde ladda upp en bild eller så på sig själva i en lämplig utstyrsel för den valda karaktären

Antingen vanlig klädsel som ens karaktär skulle kunna ha på sig tillsammans med rätt hår/frisyr, eller kanske skoluniformen eller sailor dräkten om man har den. Är nyfiken

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Ss100310
Detta är jag som Haruka (Big surprise)
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av emmystar ons jul 09, 2008 9:25 am

Det var ju döcoolt! Det är bara luggen som fattas! ^^

emmystar
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 173
Age : 36
Ort : Värnamo
Registration date : 08-04-06

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Meli ons jul 09, 2008 9:27 am

tack
Ja, det har du rätt i... jag har faktiskt lugg nu, tänkte inte på att det här kortet var taget innan det... jaja, det får bli nästa gång
Meli
Meli
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 212
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-12

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av emmystar ons jul 09, 2008 8:07 pm

OK! Jag skulle vilja se det snart! ^^

emmystar
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 173
Age : 36
Ort : Värnamo
Registration date : 08-04-06

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av litengalning mån jun 28, 2010 5:07 am

Fy fan vilken rolig idé!

Hoppas verkligen ni får något igenom med detta!

litengalning
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 1
Age : 31
Registration date : 10-06-28

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Party On The Moon lör jul 17, 2010 7:57 pm

Antar att det inte blir något...eller?
Party On The Moon
Party On The Moon
Crescent Beam!
Crescent Beam!

Antal inlägg : 133
Age : 33
Registration date : 08-06-23

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av PenelopeNarcissi tis aug 24, 2010 12:46 am

Party On The Moon skrev:Antar att det inte blir något...eller?

Nej, tyvärr. Som du säker förstått så var organisatören (jag) riktigt kass på att ta till vara det intresse folk faktiskt visade. Riktigt korkat, det kunde blivit helt jävla awesome!

Men om du är intresserad har jag och Meli och ett gäng till en vanlig Sailor Moon-cosplaygrupp numera. Är du intresserad är du välkommen att vara med, det kan hända att vi gör uppträdanden någon gång i framtiden. Vi ska bara övertyga Makoto och Michiru först! Smile
PenelopeNarcissi
PenelopeNarcissi
Bubble Spray!
Bubble Spray!

Antal inlägg : 40
Age : 37
Ort : Malmö
Registration date : 08-03-17

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Re

Inlägg av Ärkeängeln Tyriel tor sep 23, 2010 1:48 am

Damerna behöver inga killar i gruppen tro

Jag är intresserad

Hur funkar det att cosplaya som prins endymion Kunzite pris diamond saphir (om han nu stavar sitt namn så) eller någo sailor version av någon annan karaktär så som tx sailor Link

Kroppsmässigt så passar jag nog inte som någon av sailor hjältinnorna med undatag för "möjligen" sailor uranus. Jag är ca 190-191 cm lång kraftigt bygd/välbyggd och år inte åt det androgyna hålet

Ärkeängeln Tyriel
Pink Sugar Heart Attack
Pink Sugar Heart Attack

Antal inlägg : 2
Age : 36
Registration date : 10-09-23

Till överst på sidan Gå ner

En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse? Empty Sv: En svensk Sailor Moon-performancegrupp. Intresse?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet